သူစိမ္းဆန္ဆန္ ရန္ကုန္မင္းသားႀကီးရဲ႕ေနာက္ဆက္တြဲ … (ေမာင္ရင္ငေတ)

Posted on Posted in သူ႔ဘဝ၊သူ႔ရႈခင္း

” ..BEYOND RANGOON ဆိုတဲ့ရွစ္ေလးလံုးအေရးေတာ္ပံုႀကီးေနာက္ခံ ရုပ္ရွင္ ဇာတ္ကားနဲ႔ေက်ာ္ၾကားလူသိမ်ားခဲ့တဲ့သူတဦးျဖစ္ခဲ့လို႔ ရန္ကုန္မင္းသားႀကီးလို႔ တင္စား ၿပီးေခၚလိုက္ရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။…”

 

 

သူစိမ္းဆန္ဆန္ရန္ကုန္မင္းသားႀကီးရဲ႕ ေနာက္ဆက္တြဲသမိုင္းေၾကာင္း

ဂိုးေစာင့္သမားမင္းသားေလး (၁၉၅၀)                                           (Photo AKBR 77)
ဂိုးေစာင့္သမားမင္းသားေလး (၁၉၅၀) (Photo AKBR 77)

 

ၿပီးခဲ့တဲ့ရက္သတၱပတ္ကရန္ကုန္မင္းသားႀကီးဦးေအာင္ကိုဟာ သူ႔ရဲ႕ေဖ့စ္ဘုတ္ခ္ စာမ်က္ႏွာမွာ ဓာတ္ပံုႏွစ္ပံုတင္ခဲ့ပါတယ္၊ သူငယ္စဥ္ ဘဝရဲ႕ပံုရိပ္ႏွစ္ပံုပါ၊ ပံုေတြက ရွားပါးပံုျဖစ္သလို ပိုၿပီးရွားပါး တာက ေဘာလံုးသမား ဝတ္စံုနဲ႔ပါ။ ေဘာလံုးသမားမွ ဂိုးသမားဝတ္စံုပါ။ အဲဒီပံုေတြကိုျမင္ေတြ႔ရၿပီး အရင္ေရးခဲ့ဖူးတဲ့ မင္းသားႀကီးရဲ႕ အေၾကာင္းနဲ႔ေပါင္းစပ္ၿပီး ဒီစာကို ေရးမိပါတယ္၊

(https://www.facebook.com/aung.ko.16/posts/740514369340528)

မင္းသားႀကီးနဲ႔ ေမာင္ရင္ငေတ အျမဲလိုလို ေသာက္ရင္း စားရင္း ေတာအေၾကာင္းေတာင္ အေၾကာင္း ေရွးေဟာင္းေနွာင္းျဖစ္ေတြ ေျပာျဖစ္ပါတယ္။

မင္းသားႀကီးကေျပာတာမ်ားတာပါ၊ ေမာင္ရင္ငေတက နားေထာင္ရံု မွတ္သားရံု တခါတရံ ဆရာႀကီး ဝင္လုပ္ရံုပါ။

အဲဒီမွာ မင္းသားႀကီးေျပာျပေလ့ရွိတာ ငယ္စဥ္ဘဝအေၾကာင္း ႏွစ္ခုပါ။ ပထမတခုက သူငယ္စဥ္ အခါက ရဲညြန္႔ဘဝအေၾကာင္းပါ၊ (၁၉၅၀ ခုႏွစ္မ်ားမွာ ဗမာ့တပ္မေတာ္ ေလ့ က်င့္ေရးတပ္ရဲ႕ “Boy’s Army” “ရဲညြန္႔” တပ္ခြဲမွတပ္သားေလး) ျဖစ္ခဲ့ဖူးတဲ့ အေၾကာင္းေတြပါ။

ေနာက္တခုက ေဘာလံုးကန္ခဲ့တဲ့ဘဝပါ၊ သူ ေျပာျပေလ့ရွိတာက သူ ေဘာလံုးကန္ခဲ့တယ္။

ကန္ခဲ့တာမွ အခုေခတ္ ေအာင္ဆန္းအားကစားၿပိဳင္ကြင္း သူတို႔ေခတ္တုန္းက BAA ေဘာလံုးကြင္း (Burma Athletic Association) ရဲ႕ Away Ground ကြင္းမွာ ကန္ခဲ့ဖူးတဲ့အေၾကာင္းေတြ သူဟာ ဂိုးသမားျဖစ္ေၾကာင္းေတြပါ။

အဲဒီေအာင္ဆန္းကြင္း ဘီေအေအ အေဝးကြင္းဆိုတာက ေမာင္ရင္ငေတတို႔ေခတ္ ၁၉၈၀ ႏွစ္မ်ား ေခတ္မွာ မၾကားဖူးေတာ့ပါဘူး။ အဲဒီလို ေဘာလံုးသမား ဂိုးသမားဘဝအေၾကာင္းေတြကိုေျပာေတာ့ ေမာင္ရင္ငေတကေတာ့ နားေထာင္ရံု ေထာင္ပါတယ္။ အဲဒီလိုဓာတ္ပံုထဲကလိုမ်ဳိးေတာ့ သိပ္မထင္ ရိုးအမွန္ပါ။ အဲလိုေျပာတုန္းကေတာ့ ေမာင္ရင္ငေတကိုၾကည့္ၿပီး ခပ္ေထ့ေထ့ ျပံဳးေလ့ ရွိပါတယ္။

ေနႏွင့္အံုးေပ့ါကြာ၊ ငါ သက္ေသအေထာက္အထားနဲ႔ျပမယ္၊ မင္းေစာင့္ၾကည့္ေပ့ါကြာ သေဘာေပ့ါ။

အခုေတာ့ မင္းသားႀကီး ဘယ္တုန္းက ဘယ္လိုမွတ္တမ္းတင္ထား သိမ္းထားမွန္း မသိတဲ့ ရွားပါးပံု ႏွစ္ပံုနဲ႔ တကယ့္ကို ကိုယ္ထင္ျပလိုက္ေတာ့ မိုးမခ အြန္လိုင္းမဂၢဇင္း (၂၀၁၂ ဒီဇင္ဘာ ) မွာ ေမာင္ရင္ငေတ ေရးသားခဲ့တဲ့ (ပါရီၿမိဳ႕စားရန္ကုန္မင္းသားႀကီးရဲ႕ဘဝအႏုပညာ) ဆိုတဲ့ေခါင္းစဥ္ကို အခုလို (ပါရီၿမိဳ႕စား ရန္ကုန္မင္းသားႀကီးရဲ႕ဘဝ “အားကစား” အႏုပညာ) ဆိုၿပီး ျဖည့္စြက္ရေတာ့မွာပါ။ တကယ္ကို သက္ေသနဲ႔ ကိုယ္ထင္ျပလိုက္တာပါ။

 

Camus, à l’âge de 16 ans, gardien de but au Racing universitaire d'Alger en 1930
Camus, à l’âge de 16 ans, gardien de but au Racing universitaire d’Alger en 1930

အဲလို မင္းသားႀကီးက သက္ေသအခိုင္အလံု ပံုနဲ႔တကြ ထုတ္ေဖာ္ျပ သလိုက္ေတာ့ ေမာင္ရင္ ငေတေတးမွတ္ထားတဲ့ တိုက္ဆိုင္မႈအေၾကာင္းအရာတခုကိုပါ ဆက္စပ္တင္ျပခ်င္ပါတယ္။

မင္းသားႀကီးက ျပင္သစ္စကားျပန္ေဟာင္း “ေအာင္မ်ဳိး” အမည္နဲ႔ သူစိမ္းဆန္ဆန္ ဘာသာျပန္စာအုပ္ကို ၁၉၆၆ ခုႏွစ္မွာ ေရးသားထုတ္ေဝခဲ့ဖူးပါတယ္။ သူစိမ္းဆန္ဆန္ရဲ႕ မူရင္းစာအုပ္ျဖစ္တဲ့ L’Étranger (The Outsider) ကို ေရးသားခဲ့သူက ျပင္သစ္လူမ်ဳိး အယ္ဂ်ီးရီးယားႏြယ္ဖြား Albert Camus အဲလ္ဘဲလ္ ကမ်ဴး (၁၉၁၃-၁၉၆၀) ျဖစ္ပါတယ္။

တိုက္ဆိုင္မႈအေၾကာင္းအရာက နာမည္ေက်ာ္စာေရးဆရာကမ်ဴးသည္လည္းပဲ စာေတြမေရးခင္ငယ္စဥ္အခ်ိန္ကေဘာလံုးသမားျဖစ္ခဲ့ဖူးတယ္ဆိုတာပါပဲ။ ကမ်ဴးေဘာလံုးကန္ခဲ့စဥ္မွာလည္းတျခားေနရာက ကန္ခဲ့တာမဟုတ္ပါဘူး။ မင္းသားႀကီးလိုဂိုးသမားေနရာကကစားခဲ့တာပါ။

မင္းသားႀကီးနဲ႔ကမ်ဴးေဘာလံုးကန္ခဲ့ရာမွာလူသိမမ်ားခဲ့ေပေသာ္လည္း ရွားရွားပါးပါးနဲ႔ ထူးထူးျခားျခားတိုက္ဆိုင္ေနတာကိုေတာ့ မင္းသားႀကီးရဲ႕ကိုယ္စားေမာင္ရင္ငေတအေနနဲ႔

မွတ္တမ္းတင္ရမယ့္ အေၾကာင္းအရာတခုအျဖစ္ မွတ္တမ္းတင္လိုက္ရေၾကာင္းပါခင္ဗ်ား။

ေလးစားပါတယ္အန္ကယ္လ္ႀကီးမင္းသားႀကီးခင္ဗ်ား။

 

ငယ္ငယ္တုန္းက ေဘာလံုးသမား မင္းသားေလးေပါက္စဘဝ                     (Photo AKBR 77)
ငယ္ငယ္တုန္းက ေဘာလံုးသမား မင္းသားေလးေပါက္စဘဝ (Photo AKBR 77)

 

မင္းသားေလးေခတ္ ဘီေအေအေဘာလံုးကြင္းအေၾကာင္းကို ဒီေနရာမွာ အက်ယ္ဖတ္ရႈႏိုင္ပါတယ္၊

http://www.themff.org/index.php?option=com_content&view=article&id=79:2012-07-18-17-33-26&catid=40&Itemid=498

မိုးမခ အြန္လိုင္းမဂၢဇင္း (၂၀၁၂ ဒီဇင္ဘာ) မွာ ေမာင္ရင္ငေတေရးသားခဲ့တဲ့ မင္းသားႀကီးအေၾကာင္း (ပါရီၿမိဳ႕စားရန္ကုန္ မင္းသားႀကီးရဲ႕ ဘဝ အႏုပညာ) ကိုပါ ပူးတြဲေဖာ္ျပလိုက္ပါတယ္၊

(http://moemaka.com/archives/30411)

 

ေမာင္ရင္ငေတ ၁၇၀၇၂၀၁၄

 

ေရာက္တတ္ရာရာအတိုအစမ်ား

အလန္းဇယားရန္ကုန္မင္းသား (ႀကီး) (၂၀၁၄)               (Photo NW PARIS)
အလန္းဇယားရန္ကုန္မင္းသား (ႀကီး) (၂၀၁၄) (Photo NW PARIS)

ပါရီၿမိဳ႕စားရန္ကုန္မင္းသားႀကီးရဲ႕ဘဝအႏုပညာ

 

ရန္ကုန္မင္းသားႀကီးပါရီၿမိဳ႕စားဆိုလို႔ ၁၈၇၂ ခုႏွစ္ကကင္းဝန္မင္းႀကီးသံအဖြဲ႕နဲ႔အတူျပင္သစ္ျပည္ကိုေရာက္ရွိခဲ့ၿပီး က်န္ေနရစ္ခဲ့တဲ့မင္းသားတပါးပါးရဲ႕ အဆက္ႏြယ္ထဲကလို႔ေတာ့ မထင္လိုက္ၾကပါနဲ႔၊သူဟာအသက္ ၇၀ေက်ာ္အရြယ္ရွိၿပီး ပါရီမွာေရာက္ရွိေနထိုင္ခဲ့တာႏွစ္ေပါင္းေလးဆယ္ေက်ာ္ၾကာခဲ့ပါၿပီ၊ ဥေရာပေရာက္ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားအၾကားဝယ္ ယခုထက္ထိတိုင္ေအာင္လူသိအမ်ားဆံုး၊လူၾကားသူၾကားထဲအဝင္ဆံုး ၊ေမာင္ရင္ငေတတို႔လိုေနာက္ ပိုင္းေရာက္လာသူမ်ားနဲ႔ အဆက္စပ္အရွိဆံုးသူတဦးျဖစ္ပါတယ္၊ BEYOND RANGOON ဆိုတဲ့ရွစ္ေလးလံုးအေရးေတာ္ပံုႀကီးေနာက္ခံ ရုပ္ရွင္ ဇာတ္ကားနဲ႔ေက်ာ္ၾကားလူသိမ်ားခဲ့တဲ့သူတဦးျဖစ္ခဲ့လို႔ ရန္ကုန္မင္းသားႀကီးလို႔ တင္စား ၿပီးေခၚလိုက္ရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

 

မင္းသားႀကီးရဲ႕ ဂႏၴဝင္ေျမာက္ ဒုကၡသည္စခန္း (၂၀၁၂)                               (ဓါတ္ပံု မရငတ)
မင္းသားႀကီးရဲ႕ ဂႏၴဝင္ေျမာက္ ဒုကၡသည္စခန္း (၂၀၁၂) (ဓာတ္ပံု မရငတ)

ေမာင္ရင္ငေတနဲ႔ မင္းသားႀကီးဦးေအာင္ကိုတို႔ဟာ ဘယ္ဘဝက ေရွးေရစက္လည္းေတာ့ မသိပါ ဘူး။ ပါရီေရာက္ၿပီး သိပ္မၾကာခင္ကာလက စတင္ၿပီးေတြ႕ဆံုခဲ့ရတာ ဒီကေန႔အထိတိုင္ေအာင္ပါပဲ ခင္ဗ်။ ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္သက္တမ္းကာလမွာ တူတာေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားရွိခဲ့သလို ကြဲလြဲျခင္းေတြ လည္း ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားရွိခဲ့ပါတယ္။ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ေပ့ါေနာ္။ ေမာင္ရင္ငေတအမည္နဲ႔ ပါရီ အေၾကာင္း ျပင္သစ္အေၾကာင္း ဥေရာပအေၾကာင္း ေတာက္တိုမယ္ ရ ေရာက္တတ္ ရာရာေရးတဲ့ အခါမွာ ပါရီကို လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ေပါင္း ၄၀ ေက်ာ္ကာလကတည္း က ေရာက္ရွိၿပီးေနတဲ့။ ယေန႔ထက္ ထိတိုင္ေအာင္ ေရႊျပည္ေတာ္ႀကီးရဲ႕ႏိုင္ငံ့ေရးရာ အျဖာျဖာနဲ႔ အေၾကာင္းအရာေပါင္းစံုနဲ႔ ဆက္စပ္ပတ္ သက္ေနတဲ့၊ ေရႊစကားကိုေျပာ ေရႊ ထမင္းေရႊဟင္းေတြကို ၿမိန္ၿမိန္ယွက္ယွက္ ေရႊလက္နဲ႔အားပါးတရ စားျမဲစားေန ဆဲျဖစ္တဲ့၊ အန္ကယ္ႀကီး ရန္ကုန္မင္းသားႀကီးအေၾကာင္းကိုေတာ့ ခ်န္လွပ္ထားလို႔ ဘယ္လိုမွမရႏိုင္ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူးခင္ဗ်ာ။ သူ႔ေရႊစံအိမ္ေတာ္ေရာက္ရင္ စိတ္တိုင္းၾကေသာက္လို႔ရတာ မွန္သမွ်ေသာက္ခဲ့ စားလို႔ရတာမွန္သမွ်စားခဲ့ ေဆးလိပ္ေငြ႔ တေထာင္းေထာင္း ထေအာင္ဖြာခဲ့ အဲလို ေက်းဇူးေတြလည္း ရွိတယ္မဟုတ္ပါလား။

ပါရီေရာက္စ ရန္ကုန္မင္းသားေလး ကိုေအာင္ကို (၁၉၆၆)                          (Photo AKBR 77)
ပါရီေရာက္စ ရန္ကုန္မင္းသားေလး ကိုေအာင္ကို (၁၉၆၆) (Photo AKBR 77)

 ပဲခူးတိုင္းေရႊက်င္ၿမိဳ႕နယ္ကြမ္းဆိပ္ေက်းရြာသားမင္းသားႀကီးဦးေအာင္ကိုကို၁၉၃၆ခုမွာေမြးဖြားခဲ့ပါတယ္။၁၉၅၀ ခုႏွစ္မ်ားမွာ ဗမာ့တပ္မေတာ္ေလ့က်င့္ေရးတပ္ရဲ႕ “Boy’s Army” “ရဲညြန္႔” တပ္ခြဲမွ တပ္သားေလး။ ေနာက္ေတာ့ ရန္ကုန္တပ္နယ္ေဆးရံုမွာသင္တန္းသားေဆးတပ္သား။၁၉၆၃ ခုႏွစ္ မဆလအစိုးရလက္ထက္ ေခ်ာ္တြင္းကုန္းဗဟိုႏိုင္ငံေရးသိပၸံေက်ာင္းစတင္ဖြင့္လွစ္ခဲ့ၿပီးမၾကာခင္မွာမင္းသားႀကီးလည္းစာၾကည့္တိုက္ေရးရာဌာနမွာ ရံုးဝန္ထမ္းျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။ မင္းသားႀကီးဟာ၁၉၅၈ခုႏွစ္ေလာက္ကစတင္ၿပီးျပင္သစ္စာျပင္သစ္စကားနဲ႔ထိေတြ႔ခြင့္ရရွိခဲ့တာပါ၊၁၉၆၁ ခုႏွစ္မွာ Alliance Française de Rangoun ေက်ာင္းကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၌ဖြင့္ခဲ့ၿပီး ေနာက္တႏွစ္မွာေတာ့ မင္းသားႀကီး ျပင္သစ္စာသင္တန္းေက်ာင္းသား ျဖစ္ခဲ့ရျပန္ပါတယ္၊

၁၉၆၆ခုႏွစ္အေရာက္မွာေတာ့ကံေကာင္းျခင္းလက္ေဆာင္အျဖစ္ျပင္သစ္ယဥ္ေက်းမႈ ပညာသင္ဆုကိုရရွိခဲ့ၿပီးေတာ့ပါရီေျမႀကီးကို နင္းခြင့္ရရွိခဲ့ၿပီး L’université de Paris-Sorbonne ေဆာ္ဘြန္းတကၠသိုလ္မွာ ျပင္သစ္ဘာသာနဲ႔ ယဥ္ေက်းမႈသင္တန္းသားေက်ာင္းသား ျဖစ္လာျပန္ပါတယ္၊သံုးႏွစ္တာပညာသင္ကာလအတြင္းမွာ ၾကင္ယာေလာင္းလည္း တၿပိဳင္နက္ ရွာေဖြေတြ႔ ရွိခဲ့ပါတယ္၊ ဒါေပမဲ့ မင္းသားႀကီးဟာ ျပည္ခ်စ္စိတ္ အျပည့္နဲ႔ ၁၉၆၉ သင္တန္းၿပီးဆံုးခ်ိန္မွာျပန္ခဲ့ပါတယ္။ ရန္ကုန္သို႔ျပန္လည္ေရာက္ရွိခဲ့ၿပီး ဟိုတယ္ ႏွင့္ ခရီးသြားလာေရးေကာ္ပိုေရးရွင္းမွာ ဝင္ေရာက္၍ စကားျပန္အလုပ္ကို ဆက္လက္လုပ္ကိုင္ပါတယ္။

မဟာစကားျပန္ ဦးေအာင္ကို (၁၉၇၃)                                               (Photo AKBR 77)
မဟာစကားျပန္ ဦးေအာင္ကို (၁၉၇၃) (Photo AKBR 77)

 

တကယ္ေတာ့ စကားျပန္အလုပ္ကို ၁၉၆၂-၆၃ ျပင္သစ္စာ သင္တန္းၿပီးကာလကစလို႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ ျပင္သစ္သံရံုးနဲ႔ အဲဒီအခ်ိန္က ျပင္သစ္လူမ်ိဳးေတြ လာေရာက္ အလုပ္လုပ္ ကိုင္ေနတဲ့ ဂ်ိဳးျဖဴ ေရကူး ေရအားေပးစက္ရံု စီမံကိန္းေတြမွာ လုပ္ခဲ့တာပါ၊

စကားျပန္အလုပ္အျဖစ္ (République du Zaïre ေခၚ La République démocratique du Congo) ဆိုၿပီး အမည္အမ်ဳိးမ်ဳိး ခဏခဏ အေျပာင္းလဲ မ်ားခဲ့တဲ့ ဇိုင္ယာေခၚကြန္ဂိုႏိုင္ငံ သမတႀကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးမိုဘူတူ (၁၉၃၀-၁၉၉၇) (Joseph-Désiré Mobutu) ၁၉၇၃- ခုႏွစ္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သို႔ လာေရာက္လည္ပတ္ခ်ိန္၌ ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ ေတာ္ လွန္ေရးေကာင္စီ ဥကၠ႒ ႏိုင္ငံေတာ္ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးေနဝင္းနဲ႔ေတြ႔ဆံုရာမွာ ျပင္သစ္စကားျပန္ အျဖစ္ ထူးထူးျခားျခားလုပ္ကိုင္ခဲ့ရတာပါ။

အဲဒီေခတ္ခါက ကမၻာမွာထင္ရွားခဲ့တဲ့ တပါတီ အာဏာရွင္ ႏွစ္ဦးရဲ႕ေတြ႔ဆံုပြဲ မွာ ျပင္သစ္ စကားျပန္အလုပ္ကိုလုပ္ခဲ့ရတာဟာ ထူးျခားခဲ့ေသာ အျဖစ္ပ်က္ပါ ပဲ။ ေနာက္ထပ္ ထူးျခားခ်က္တခုကေတာ့ မင္းသားႀကီးရဲ႕ ၾကင္ယာေတာ္ေလာင္းဟာ မိန္းမႀကိဳက္ေတာ့ စိုက္စိုက္လာဆိုသလို မင္းသားႀကီး ရွိရာရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ကို လိုက္လာေရာက္ရွိၿပီး ၁၉၇၁ ခုႏွစ္မွာ လက္ထပ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ရန္ကုန္မွာပဲ သမီးေလး တဦး ေမြးဖြားခဲ့ပါတယ္။

 

 

ေအာင္မ်ိဳး (ျပင္သစ္စကားျပန္ေဟာင္း) သူစိမ္းဆန္ဆန္ (၁၉၆၆)                   (ဓါတ္ပံု မရငတ)
ေအာင္မ်ိဳး (ျပင္သစ္စကားျပန္ေဟာင္း) သူစိမ္းဆန္ဆန္ (၁၉၆၆) (ဓါတ္ပံု မရငတ)

 

မင္းသားႀကီး ဦးေအာင္ကိုဟာ စကားျပန္အလုပ္လုပ္ကိုင္ရင္း တဖက္မွာလည္း ကေလာင္ကိုင္ၿပီး ေအာင္သာ၊ ေအာင္ကိုကို၊ ေအာင္မ်ိဳး (ျပင္သစ္စကားျပန္ေဟာင္း) အမည္မ်ားျဖင့္ အိုးေဝဂ်ာနယ္၊ ဟံသာဝတီသတင္းစာ၊ THE WORKING PEOPLE’S DAILY သတင္းစာတို႔မွာ ေဆာင္းပါးမ်ဳိးစံုကို ေရးသားခဲ့ပါတယ္။

ထို႔အျပင္ ျပင္သစ္ႏိုင္ငံ၌ ေနထိုင္စာသင္ၾကားေနစဥ္ ၁၉၆၆ ကာလကတည္းက ဘာသာျပန္ဆို ေရးသားထားေသာ နာမည္ေက်ာ္ အသက္အငယ္ဆံုး စာေပႏိုဘယ္ဆုရွင္ ျပင္သစ္ အယ္ဂ်ီးရီးယားႏြယ္ဖြား ကမၻာသိ ျမန္မာသိ Albert Camus အဲလ္ဘဲလ္ ကမ်ဴး (၁၉၁၃-၁၉၆၀) ရဲ႕ L’Étranger The Outsider ကို အျပင္လူ သို႔မဟုတ္ သူစိမ္းဆန္ဆန္အမည္ျဖင့္ ျပင္သစ္မူရင္း ဘာသာမွ တိုက္ရိုက္ျပန္ဆို ထုတ္ေဝျဖန္႔ခ်ိ ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီ ျမန္မာဘာသာျပန္ စာအုပ္ကိုေတာ့ အခုအခါ ရွာေဖြေတြ႔ရွိဖို႔ မလြယ္ေတာ့ပါဘူး။ မင္းသားႀကီးက ျပန္လိုခ်င္လြန္းလို႔ ရန္ကုန္ေနသူေတြ ကို ျပန္လည္ရွာေဖြခိုင္းခဲ့တာ အခ်ိန္အေတာ္ေပးရွာယူခဲ့ရကာ ကံေကာင္းလြန္းလို႔ ရွာေဖြေတြ႔ရွိခဲ့တာပါ။

ဒါေၾကာင့္ ဒုတိယအႀကိမ္ျပန္လည္ၿပီးထုတ္ေဝခ်င္သူမ်ား ရွိပါက ျပန္လည္ထုတ္ေဝ ဖို႔ ေအာင္မ်ဳိး (ျပင္သစ္စကားျပန္)ကိုယ္စား ေမာင္ရင္ငေတ ေၾကာ္ျငာဝင္ေပးလိုက္ပါ တယ္။ ေအာင္မ်ဳိးဘာသာ ျပန္ “သူစိမ္းဆန္ဆန္”ဝတၱဳကို ကိုယ္တိုင္ဖတ္ဖူးသူ မွတ္မိသူ တဦးကေတာ့ ကဗ်ာကေဝ ဆရာႀကီး ဦးတင္မိုး ျဖစ္ပါတယ္/ ၂၀၀၂ ခုႏွစ္ မင္းသားႀကီး အိမ္ကို ကဗ်ာဆရာလာလည္စဥ္ စကားတိုက္ဆိုင္ သြားရင္း ဦးတင္မိုးရဲ႕ “ ခင္ဗ်ား ေအာင္မ်ဳိး ျပင္သစ္စကားျပန္ေဟာင္းလားလို႔ ” ေမးလိုက္သံႀကီးကို ေတာ့ အခုထိေအာင္ပဲ ၾကားေယာင္ေနမိပါေသးတယ္။

 

ေအာင္မ်ိဳး (ျပင္သစ္စကားျပန္ေဟာင္း) သူစိမ္းဆန္ဆန္ (၁၉၆၆)            (ဓာတ္ပံု မရငတ)
ေအာင္မ်ိဳး (ျပင္သစ္စကားျပန္ေဟာင္း) သူစိမ္းဆန္ဆန္ (၁၉၆၆) (ဓာတ္ပံု မရငတ)

 

၁၉၇၅ ခုႏွစ္အေရာက္မွာေတာ့ မင္းသားႀကီးဟာ အေၾကာင္းေၾကာင္းေသာ အၾကာင္းတို႔ေၾကာင့္ အမိေရႊႏိုင္ငံေတာ္ႀကီးကို မခြဲခြာခ်င္ပဲခြဲခြာခဲ့ရပါတယ္။ မိန္းမႀကိဳက္ေတာ့ ဆိုက္ဆိုက္ လာခဲ့ၿပီးေတာ့ ေနာက္တဖန္ ဆံထံုးေနာက္ကို ေရာင္မထံုးပါဘဲ ျပန္ပါသြားခဲ့ရၿပီေပါ့။ အဲဒီအခ်ိန္ကာလက ႏိုင္ငံျခား သြားေရာက္ျခင္းဆိုတာ ေမာင္ရင္ငေတတို႔ တိုင္းျပည္မွာ ေတာ္ေတာ္ကို နည္းပါးလြန္းပါေသးတယ္။ မင္းသားႀကီးသြားရတဲ့ ပံုစံကေတာ့ က်မ္းက်ိန္ၿပီး ထာဝရလက္ျပႏႈတ္ဆက္ခဲ့ပါတယ္ ပံုစံမ်ဳိးပါ။ ဗီဇာ ေတာင္း အလည္ျပန္လို႔ေတာ့ ရတာေပ့ါဗ်ာ။ အဲဒီေခတ္အခ်ိန္က ေမာင္ရင္ငေတတို႔ ေရႊျပည္ေတာ္ တိုင္းျပည္ႀကီးကလည္း သယံဇာတေတြ ေပါလို႔မ်ားတုန္း၊ ကုန္ေစ်းႏႈန္းေတြကလည္း မႀကီးျမင့္ေသး၊ ေရႊတက်ပ္သား လစာတဝက္တရာေက်ာ္ႏွစ္ရာေပးရတဲ့ေခတ္။ အိမ္ေထာင္ဦးစီးတေယာက္လုပ္စာ တအိမ္လံုးမက ဂ်ီးေဒၚႀကီးပါေခၚတင္ေကၽြးထားႏိုင္တဲ့ေခတ္။ မေလးရွားဆိုတာစာရင္းထဲမွာမရွိေသး တဲ့ေခတ္၊ မဂၤလာဒံုေလဆိပ္ကေန ႏိုင္ငံတကာကို တိုက္ရိုက္ဖလိုက္နဲ႔သြားႏိုင္တဲ့ေခတ္၊ ႏိုင္ငံျခားကို အၿပီးအပိုင္သြားတယ္ဆိုတာက ေရႊျမန္မာအိပ္မက္ထဲမွာေတာင္ မရွိေသးတဲ့ေခတ္ပါ။ အဲဒီလိုေခတ္ အခါမ်ဳိးမွာ မင္းသားႀကီးက သြားရတာဆိုေတာ့ ကံဆိုးတာလား ကံေကာင္းတာလား မသိပါခင္ဗ်ာ။ ဒီလိုမ်ဳိးေရြးခ်ယ္ျခင္းကိုခံခဲ့ရတဲ့ မင္းသားႀကီးဟာ ပါရီၿမိဳ႕ေတာ္လမ္းမမ်ားေပၚမွာ ကားေလးတစင္းနဲ႔ စာသင္သားျပင္သစ္လူမ်ဳိးေတြရွိရာကိုသြားရင္း အဂၤလိပ္စာသင္ၾကားေပးရတဲ့ ေက်ာင္းဆရာ ဘဝနဲ႔ ေလာကႀကီးကို ျဖတ္သန္း ရျပန္ပါတယ္။ ျပင္သစ္လူမ်ဳိးေတြၾကား ထဲမွာေန ျပင္သစ္ စကားေျပာ ျပင္သစ္အစာေတြစားရင္း ျပင္သစ္ယဥ္ေက်းမႈထဲ စီးဝင္နစ္ေျမာခဲ့တဲ့အခ်ိန္ ကာလပိုင္းေတြ ျဖစ္ခဲ့ပါ တယ္။ မစီးဝင္မနစ္ေမ်ာလို႔လည္း မရႏိုင္တဲ့အေျခအေနပါ။ မဂၤလာဒံုေလဆိပ္က ထြက္သြားတာနဲ႔ ေရႊျပည္ေတာ္နဲ႔ ဆက္သြယ္မႈ ျပင္ပေနရာကို ေရာက္ရွိလို႔ သြားပါၿပီ။ ယေန႔ေခတ္အခါလို အိုင္ဖုန္းတို႔ အင္တာနက္အြန္လိုင္းတို႔ မေျပာပါနဲ႔။ ဌာနဆိုင္ရာရံုးေတြမွာေတာင္ လက္နဲ႔တဂ်စ္ဂ်စ္လွဲ႔ၿပီး ေခၚရတဲ့ ဂဏန္းႏွစ္လံုးနဲ႔ဖုန္းမည္းမည္းႀကီးေတြသာ ရွိတဲ့ေခတ္ပါ။ ေမာင္ရင္ငေတ ဖားသားႀကီးရဲ႕ ရံုးဖုန္း နံပါတ္ေတာင္မွ မွတ္မိေသးရဲ႕ ၁၈ ဆိုလားပဲ။ ဆက္သြယ္မႈလုပ္ခ်င္ရင္ စာတိုက္ကေန စာထည့္ရ ေၾကးနန္းရိုက္ရ ဒီအဆင့္ပဲ ရွိတာပါ။ ၁၉၉၀ ခုႏွစ္ ေမာင္ရင္ငေတတို႔ ဘန္ေကာက္ေရာက္ေတာ့ ျမန္မာျပည္က ရည္းစားဆီ စကားေျပာခ်င္လြန္းလို႔ စာတိုက္ႀကီးရွိရာ တယ္လီဖုန္းရံုးကို တကူးတကသြားၿပီး တမိနစ္ ဖုန္းေခၚခ ဘတ္သံုးဆယ္ေပးၿပီး ေခၚခဲ့ရတာေတြကို လြမ္းေတာင္ လြမ္းမိပါေသးရဲ႕၊ ဒါေတာင္မွ တနာရီေက်ာ္ ဖုန္းဒိုင္ခြက္ကို အဆက္မျပတ္လွည့္ၿပီး ေခၚသာေခၚျငား ဆက္သြယ္မႈ ျပင္ပမွာသာ ျဖစ္ခဲ့စျမဲပါ၊ အခုေခတ္မွ ဆက္သြယ္မႈ ျပင္ပေရာက္တာ မဟုတ္ပါဘူး။

 

မင္းသားႀကီးအမည္တြင္ေစခဲ့တဲ့ Beyond Rangoon        (Photo AKBR 77)
မင္းသားႀကီးအမည္တြင္ေစခဲ့တဲ့ Beyond Rangoon (Photo AKBR 77)

ဒီလိုနဲ႔ ျပင္သစ္လူမ်ိဳးတပိုင္း ျဖစ္သြားတဲ့ မင္းသားႀကီးကို ရန္ကုန္မင္းသားႀကီး ျဖစ္ေစခဲ့သူကေတာ့ ေဟာလီဝုဒ္မွ ဒါရိုက္တာ John Boorman ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာဂၽြန္ဘိုးမန္းရဲ႕ Beyond Rangoon ရန္ကုန္အလြန္အမည္ရ ရုပ္ရွင္ကားရဲ႕ဇာတ္ပို႔မင္းသားရွာပံုေတာ္ဖြင့္ခ်ိန္မွာ တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ မင္းသားႀကီးကိုေတြ႔ရွိ သေဘာက်ၿပီး ေရြး ခ်ယ္ျခင္းခံခဲ့ရပါတယ္။ မင္းသားႀကီးပါဝင္သရုပ္ေဆာင္ၿပီး ရိုက္ကူးေနစဥ္ အတြင္းမွာပဲ ေျပာင္ေၿမာက္တဲ့ သရုပ္ေဆာင္မႈမ်ားအျပင္ အၾကံေပးႏိုင္မႈမ်ားေၾကာင့္ အဓိကဇာတ္ေဆာင္ တဦးသဖြယ္ ဇာတ္ရုပ္အခန္းမ်ားစြာ သရုပ္ေဆာင္ခြင့္ကို ရရွိခဲ့ပါတယ္။

 

အဲဒီခ်ိန္ ကာလက မင္းသားႀကီးလို ဒီလိုဇာတ္လမ္းကို လက္ခံရိုက္ကူးခ်င္ ရိုက္ကူးရဲသူ ေရႊကိုယ္ေတာ္ေတြ သိပ္မရွိနိုင္ပါဘူး။ ေဟာလီဝုဒ္ကရိုက္တဲ့ ရွားရွားပါးပါး ျမန္မာဇာတ္လမ္းေနာက္ခံ ဇာတ္ကားမွာ နာမည္ႀကီးခ်င္လို႔ ပါဝင္သရုပ္ေဆာင္ခ်င္သူ မ်ားေကာင္းမ်ားႏိုင္ေပမဲ့ ၈၈၈၈ အေရးေတာ္ပံုႀကီးကို ဇာတ္လမ္းေနာက္ခံထားၿပီး ရိုက္ကူးခဲ့တဲ့ ဒီဇာတ္ကားမွာေတာ့ ဝင္ေရာက္သရုပ္ မေဆာင္ရဲၾကပါဘူး။

 

ဥေရာပေရာက္ၿပီး အေနာက္တိုင္းႏိုင္ငံသားေတြအၿဖစ္ ခံယူထားၿပီးသူမ်ားဟာ အမ်ားအားျဖင့္ ေတာ့ ဟိတ္နဲ႔ဟန္နဲ႔ ငါကြဆိုၿပီး ျပည္ေတာ္ျပန္လည္ခ်င္သူ အမ်ားစုပါ။ ဒီလိုလူေတြဟာ အဲဒီအခ်ိန္မွာ စစ္အာဏာရွင္ မႀကိဳက္တဲ့ အလုပ္ေတြကို ဘယ္လိုလုပ္ လုပ္ရဲၾကပါ့မလဲေနာ္။ ျပည္ေတာ္ဝင္ခြင့္ ဗီဇာ အပိတ္မခံႏိုင္ၾကဘူး မဟုတ္ပါလား။ ဒီတခ်က္တည္းနဲ႔ပဲ ေမာင္ရင္ငေတ မင္းသားႀကီးကို လံုးဝ လံုးဝ ေထာက္ခံခဲ့ပါတယ္။ အဲဒါ ၁၉၉၄-၁၉၉၅ ခုႏွစ္မ်ားပါ။

 

 

မင္းသားႀကီးရဲ႕ ရန္ကုန္အလြန္ (၁၉၉၅)                                        (Photo AKBR 77)
မင္းသားႀကီးရဲ႕ ရန္ကုန္အလြန္ (၁၉၉၅) (Photo AKBR 77)

အခု ၂၀၁၀ ခုအလြန္ ကာလေတြမွာေတာ့ ဟန္မေဆာင္ႏိုင္ ေလာက္ေအာင္ကိုပဲ သူ႔ထက္ငါဦးစြာ အတိုက္ အခံ ေလာကသား နာမည္ႀကီးငယ္ ႏိုင္ငံေရးေတာ္လွန္ေရး ဆရာ့ဆရာႀကီး ဆရာငယ္မ်ား အပါအဝင္ လူႀကီးလူငယ္ လူသစ္လူေဟာင္း အားလံုး အားလံုးလိုလို ခါေတာ္မီ ျပန္ေတာ္မူေရာဂါ စြဲကပ္ခံရၿပီး တန္းစီစံနစ္ ထားရေလာက္ေအာင္ပင္ ငါးမရလည္း ေရခ်ိဳးၿပီးျပန္တာေပါ့ ဆိုသူေတြ သိပ္ ေပါမ်ားေနတာ ကို ေမာင္ရင္ငေတ ဘာမွမေျပာခ်င္ မေျပာရဲပါဘူး။

 

ေရႊျပည္ႀကီး ျမန္ျမန္ဖြင့္ၿဖိဳးတိုး တက္ေအာင္ ျမန္ျမန္ျပန္ျမန္ျမန္လုပ္ၾကပါလို႔ တိုက္တြန္းႏိႈးေဆာ္ လိုက္ရပါ တယ္။ ေမာင္ရင္ငေတ တို႔ကေတာ့ အေျခခံပညာေရးကလည္း အဆင့္မမီ နိမ့္ေလေတာ့ ႏိုင္ငံရပ္ျခား မွာပဲ အလုပ္ၾကမ္းနဲ႔ ေဘးထိုင္ဘိုင္က် ဘုေျပာတဲ့အလုပ္လုပ္ရင္း ေပးအပ္လာတဲ့ ဒို႔အေရးတာဝန္ႀကီးမ်ား ကို ေအာ္ေပးဖို႔ ဆက္လက္တာဝန္ယူပါတယ္ ခင္ဗ်ာ။

 

ဖြဘုတ္ထဲက ဖတ္လိုက္ရတာ တခုလို “ဒို႔မ်ားကေတာ့ ခ်စရာ လက္နက္လည္း မရွိသလို ျပန္စရာ ခရီးစရိတ္လည္း မရွိပါဘူးကြယ္”။ မင္းသားႀကီးကို ခ်ီးမြမ္းခန္း ဖြင့္ေနရာကေန ဘယ္လိုလုပ္ ေခ်ာ္ေတာေငါ့ၿပီး အမ်ားမႀကိဳက္တဲ့ လူမိုက္စကားေတြကို ေျပာမိ ေနရ ျပန္ပါၿပီ။ ဗဲရီးေဆာရီးပါ ခင္ဗ်ာ။ ခြင့္လႊတ္ေတာ္မူၾကပါ ခင္ဗ်ာ။

 

 

 

မင္းသားႀကီးရဲ႕ စာေပပိုးသက္ေသ (၂၀၀၆)                                              (ဓာတ္ပံု မရငတ)
မင္းသားႀကီးရဲ႕ စာေပပိုးသက္ေသ (၂၀၀၆) (ဓာတ္ပံု မရငတ)

 

၂၀၀၃-၂၀၀၄ ေလာက္ဆီမွာေတာ့ မင္းသားႀကီးဟာ ကဗ်ာဆရာႀကီးဦးတင္မိုးဆီက ကူးစက္လာတဲ့ ကဗ်ာပိုးေၾကာင့္ အခ်ိန္ရတဲ့အခါတိုင္း ကဗ်ာစပ္ဖို႔ ႀကိဳးစားခဲ့ၿပီးေနာက္ ကဗ်ာရွည္ႀကီးတပုဒ္ ျဖစ္ေပၚ လာပါေတာ့တယ္။ မင္းသားႀကီးကေတာ့ ဘယ္ေလာက္ ပင္ပန္းလည္းေတာ့မသိပါဘူး။ ၾကံရာပါ ေျမႇာက္ထိုးပင့္ေကာ္လုပ္ေပးခဲ့တဲ့ ေမာင္ရင္ငေတမွာေတာ့ သူျပင္လိုက္ဖ်က္လိုက္တိုင္းလက္ေရးနဲ႔ အေခ်ာျပန္လိုက္ကူးေပးခဲ့ရလို႔ လက္ေတာ္ေတာ္ ေညာင္း ရပါတယ္။ အဲဒီကဗ်ာရယ္ မင္းသားႀကီးရဲ႕ ငယ္လက္ရာ ေဆာင္းပါးတခ်ဳိ႕နဲ႔ေပါင္းစပ္ၿပီးထုတ္ေဝတဲ့ “မင္းသားႀကီးကဗ်ာ” အမည္ရတဲ့ စာအုပ္ကို ထိုင္း ျမန္မာ နယ္စပ္တေနရာက မင္းသားႀကီးကို ခ်စ္ခင္ၾကတဲ့သူေတြ ဝိုင္းဝန္းကူညီခဲ့ၾကလို႔ ၂၀၀၅ ခုႏွစ္မွာ ပံုႏွိပ္စာအုပ္အျဖစ္ ထြက္ေပၚလာခဲ့ပါတယ္။

 

မင္းသားႀကီးရဲ႕ ေဟာလိဝုဒ္စတိုင္လ္ (၂၀၁၂)                                           (ဓာတ္ပံု မရငတ)
မင္းသားႀကီးရဲ႕ ေဟာလိဝုဒ္စတိုင္လ္ (၂၀၁၂) (ဓာတ္ပံု မရငတ)

 

ျမန္မာလိုေန ျမန္မာအစာကိုႀကိဳက္ၿပီး ျမန္မာသီခ်င္းဂီတေတြကို ေန႔စဥ္လို နားေထာင္ေန တတ္တဲ့ မင္းသားႀကီးမွာ ျမန္မာမႈ ျမန္မာစရိုက္ေတြ ခုထိတိုင္အျပည့္ရွိေနတာကေတာ့ အေသအခ်ာပါပဲ။ အခုထိႏွစ္ေပါင္း ၄၀ ေက်ာ္ ယူရိုပီယန္သားလံုးလံုး ျဖစ္ေနေပမဲ့ မင္းသားႀကီးရဲ႕တိုက္ခန္းေလွခါးခြင္ အတြင္း ေရာက္တာနဲ႔ပဲ ငပိငံျပာရည္ ငရုတ္သီးနံ႔ သင္းထံုတဲ့ ျမန္မာ့ဟင္းရနံ႔ စစ္စစ္ေတြကို စရပါၿပီ။

လြမ္းေမာတမ္းတဖြယ္ရာ ျမန္မာသံစစ္စစ္သီခ်င္းသံတီးလံုးသံေတြကို ၾကားရပါၿပီ။ သြားလည္ေနၾကေမာင္ရင္ငေတတို႔ တသိုက္ကေတာ့ ဆာေလာင္ေနတဲ့ ဗိုက္ကိုပြတ္ၿပီး ကိုယ္ကဝယ္မလာႏိုင္လည္း စားပြဲေပၚမွာရွိေနတဲ့ ဝီစကီပုလင္းဖြင့္ ငါးလီတာအျပည့္ရွိေနျမဲ စကၠဴဝိုင္ပုံးကိုဖြင့္ၿပီး စိတ္ႀကိဳက္ ေသာက္ၾကစျမဲပါ။ ဒါေတြဟာ တခါတရံမဟုတ္ပါ။ အျမဲတမ္းလိုလိုပါ။ သူဟာ လူတန္းစားခြဲျခားမႈ မရွိပါ၊ လာလည္ေသာသူ မ်က္ႏွာစိမ္းက်က္မေရြး မည္သူကိုမဆို ဧည့္ခံျခင္းပါ၊ လူေတြ တဝုန္းဝုန္း တရုန္းရုန္းနဲ႔ ေနရျခင္းကို ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ေသာ သူပါ။ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ေနတတ္ သူပါ။ သူမ်ားေတြ ဆိုတာ ကတာကို အားမရႏိုင္လို႔ ကိုယ္တိုင္ ဝင္ကဝင္ဆိုတတ္သူပါ၊ သူမ်ားအေၾကာင္းကို မေကာင္း မေျပာ ခ်င္သူပါ၊

သူရဲ႕အဓိကအားနည္းခ်က္က လူတိုင္းကို အားနာတတ္လြန္းျခင္းပါ။ အားနာလြန္းလို႔ ခါးနာသြားရတာေတြလည္း အႀကိမ္ႀကိမ္ပါ။ ဒါေပမယ့္ ဘယ္ေတာ့မွလည္းွ မမွတ္ပါခင္ဗ်ာ။ မွတ္မ်ား ထားရင္ေတာ့ ေမာင္ရင္ငေတက အႀကိမ္ေရ အမ်ားဆံုးမွာ ပါေနမလားပဲေနာ္။

 

မင္းသားႀကီးရဲ႕ ေဟာလိဝုဒ္စတိုင္လ္ (၂၀၁၂)                      (ဓာတ္ပံု မရငတ)
မင္းသားႀကီးရဲ႕ ေဟာလိဝုဒ္စတိုင္လ္ (၂၀၁၂) (ဓာတ္ပံု မရငတ)

ေမာင္ရင္ငေတ ျပင္သစ္ေျမကိုနင္းၿပီး သံုးေလးလအၾကာမွာ မင္းသားႀကီးကို စတင္ေတြ႔ရွိသိခြင့္ရခဲ့ တာပါ၊ ေနာက္သိပ္မၾကာခင္ ကာလမွာေတာ့ ရွိသမွ်ေသာပစၥည္းထုပ္ေလးဆြဲၿပီး မင္းသားႀကီး အိမ္ ေရာက္ခဲ့ ပါတယ္။ တႏွစ္ေက်ာ္ေက်ာ္ေလာက္ မင္းသားႀကီးရဲ႕အိမ္ရိပ္ေအာက္မွာ ခိုလံႈခြင့္ရခဲ့ပါတယ္။ အခေၾကးေငြအေၾကာင္း တလံုးတပါဒမွမေျပာဘဲ ခိုလံႈခြင့္ရခဲ့တာပါ။ ဒီအေၾကာင္းေတြ ဒီကို ေရာက္ေန သူ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားသိၾကသလို အခုလက္ရွိ တိုင္ေအာင္လည္းပဲ ခိုလံႈေနၾကသူေတြ ရွိေနပါေသးတယ္။ အဓိကအေရးႀကီးဆံုးေသာ အခ်က္တခ်က္ က်န္ရွိပါေသးတယ္။ ျပင္သစ္ တိုင္း ျပည္ကို ေမာင္ရင္ငေတတို႔ လိုေရာက္ရွိလာသူမ်ား အားလံုးနီးပါးကို စကားျပန္လုပ္ေပးရတာပါပဲ။ တခ်ိန္က ႏိုင္ငံေတာ္သမတႀကီးရဲ႕ စကားျပန္ျဖစ္ခဲ့သူမင္းသားႀကီးက ေမာင္ရင္ငေတရဲ႕ စကားျပန္ လည္း ျဖစ္ခဲ့ဖူးပါတယ္။

ပါရီၿမိဳ႕ေတာ္ကို ေရာက္ရွိလာသမွ် ေရႊျပည္ေတာ္သား ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ဟိုတယ္အန္ကယ္လ္ႀကီးမွာ တည္းခိုဖူးေနထိုင္ဖူးၾကပါတယ္။ ေမာင္ရင္ငေတကေတာ့ ကံဇာတာ တက္ခ်ိန္ျဖစ္ခဲ့လို႔ အန္ကယ္လ္ႀကီး ဟိုတယ္ကိုေရာက္ရွိခ်ိန္မွာ မင္းသားႀကီးက တပါးတည္း စံျမန္း ေနခ်ိန္နဲ႔ ၾကံဳႀကိဳက္ခဲ့ပါတယ္။ ႀကိဳက္သလိုေနႀကိဳက္သလိုစား တျပားမွမေပးရဘဲ ဖရီးေနခြင့္ ၾကံဳခဲ့ ရတာပါ။

ကိုယ္ေပးႏိုင္တဲ့အတိုင္းအတာကိုပဲလက္ခံရယူၿပီး ေငြတန္ဖိုးအေၾကာင္း တခါမွ မေျပာခဲ့ တာပါ။ ျပည္ပအတိုက္အခံ ႏိုင္ငံေရးနယ္ပယ္မွာ ေငြေၾကးအရႈတ္ေတာ္ပံုေတြေၾကာင့္ စိတ္ဓာတ္ေရး ရာေတြ ပ်က္စီးျခစားကုန္ၿပီး အဲဒီအမ်ားစုဟာ ျပန္ေတာ္မူတီးလံုးအသစ္ေတြနဲ႔ သာရာစီးကုန္ပါၿပီ။ ေမ်ာပါကုန္ပါၿပီ။ အဲဒီေခတ္အခါကိုေကာင္းေကာင္းမီခဲ့ၿပီး လုပ္စားခ်င္ရင္လုပ္စား(ခြ)ဂြင္ ကို ေကာင္း ေကာင္းမိခဲ့တဲ့ မင္းသားႀကီးဟာ သူေျပာေျပာေနၾက သူ႔ရဲ႕စကားအတိုင္းေျပာရရင္ တလံုးခ်ိဳင့္ ဘဝ ကိုပဲ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ ႀကီးျဖတ္သန္းရင္း ပါရီၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးနဲ႔သိပ္မေဝးကြာလွတဲ့ အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ သံုး ဆယ္နီးပါး သူေနထိုင္ေနခဲ့ရာ ပါရီေမထရိုေျမေအာက္ရထားနံပတ္(၈)လိုင္းေပၚက Créteil-Univer- sité ခေရေတးလ္ ယူနီဗာစီေတးဘူတာရံုနားက တိုက္ခန္းကေလးမွာ ယေန႔ထိတိုင္ ဆက္လက္ေန ထိုင္ေနဆဲ ျဖစ္ပါေၾကာင္း။

ေမာင္ရင္ငေတရဲ႕ ေန႔ခင္းေၾကာင္ေတာင္ အိပ္မက္ေတြထဲ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္ သမတရုပ္ရွင္ရံုႀကီးမွာ မင္းသားႀကီးရဲ႕ ရန္ကုန္အလြန္ ဇာတ္ကားႀကီးကို ခဏခဏ ၾကည့္ျဖစ္ေၾကာင္းပါ။

ပါရီၿမိဳ႕စား ရန္ကုန္မင္းသားႀကီး အန္ကယ္လ္ႀကီး မင္းသားႀကီးဦးေအာင္ကို အသက္ရာေက်ာ္ ဆက္ လက္ရွည္ကာ ေသာက္ႏိုင္စားႏိုင္ ေပ်ာ္ႏိုင္ပါးႏိုင္ ကႏိုင္ ခုန္ႏိုင္ပါေစေၾကာင္း အားလံုးရဲ႕ကိုယ္စား ေမာင္ရင္ငေတ ဆုမြန္ေကာင္း ေတာင္းလိုက္ပါတယ္ ခင္ဗ်ာ။

ႏွစ္သစ္မွာ ေပ်ာ္ရႊင္ႏိုင္ပါေစ မင္းသားႀကီးခင္ဗ်ား၊

 

http://moemaka.com/archives/30411    

ေမာင္ရင္ငေတ ဒီဇင္ဘာ ၂၂၊ ၂၀၁၂

 

One thought on “သူစိမ္းဆန္ဆန္ ရန္ကုန္မင္းသားႀကီးရဲ႕ေနာက္ဆက္တြဲ … (ေမာင္ရင္ငေတ)

  1. ဪ…
    စာေရးစာသားေကာင္းလြန္းေတာ႔လည္း ကိုယ္႔အေၾကာင္းကို ကိုယ္ဖတ္ေနရမွန္းေတာင္ မသိသေလာက္ျဖစ္ရပါတယ္ဗ်ာ။ ေက်းဇူးၾကီးလွပါေပ၏ဆရာ။

    AK(BR)

Comments are closed.