ဒုတိယေျမာက္ ခင္ဝမ္းႏွင့္ထိေတြ႔ျခင္း (ေမာင္ရင္ငေတ)

Posted on Posted in လူမႈရႈခင္း

 

 

 

ဒုတိယေျမာက္ ခင္ဝမ္းႏွင့္ထိေတြ႔ျခင္း

 

ဒုတိယေျမာက္ ခင္ဝမ္းႏွင့္ထိေတြ႔ျခင္း                                            (ဓာတ္ပံု မရငတ)
(ဓာတ္ပံု မရငတ)

 

ဒုတိယေျမာက္ ခင္ဝမ္းႏွင့္ထိေတြ႔ျခင္း             

 

ၿပီးခဲ့တဲ့တပတ္က ဟိုေရးဒီေရး ဟိုဖတ္ဒီဖတ္လုပ္ေနရာကေန အရင္ ေလးငါးေျခာက္ႏွစ္က စတင္ ၿပီး ကြန္ျပဴတာဖန္သားျပင္ေပၚမွာ အတိုအစေပါက္တတ္ ကရ ေရးထားျခစ္ထားတာေတြကို ျပန္ရွာ ရင္းေဖြရင္းနဲ႔ အတိုအစတခုကို ျပန္ၿပီးဖတ္မိပါတယ္၊ ၂၀၁၁ စက္တင္ဘာလပိုင္းေလာက္က Face- book စာမ်က္ႏွာမ်ားမွာ အဲဒီအခ်ိန္က Ma Lynn က စတင္ဖြဲ႔စည္းခဲ့တဲ့ ၇၀၊ ၈၀၊ ၉၀ ခုႏွစ္ သီခ်င္း သည္မ်ားအုပ္စုမွာ ေရးတင္ခဲ့မိတဲ့ ခင္ဝမ္းႏွင့္ထိေတြ႔ျခင္းဆိုတာကိုပါ။

အဲဒါကို ျပန္ဖတ္မိခဲ့ၿပီးေနာက္ ၇၀၊ ၈၀၊ ၉၀ ခုႏွစ္သီခ်င္းသည္မ်ားရဲ႕ စာမ်က္ႏွာေတြမွာ ျပန္ရွာတာ ရွာလို႔မရေတာ့ပါဘူး၊ အဲဒါနဲ႔အဲဒီစာေတြကို နည္းနည္းပါး ပါး ျပင္စရာရွိတာျပင္ၿပီး ခင္ဝမ္းအမွတ္တရ အေနနဲ႔ ေမာင္ရင္ငေတရဲ႕ Facebook စာမ်က္ႏွာမွာ တင္လိုက္မိပါတယ္။ အဲလိုတင္လိုက္ၿပီးေတာ့ မွ ရႈခင္းသစ္ အြန္လိုင္းမဂၢဇင္းရဲ႕အယ္ဒီတာနဲ႔ ဟိုအေၾကာင္းဒီအေၾကာင္းေျပာၾကရင္း အဲဒီ ခင္ဝမ္း ႏွင့္ထိေတြ႔ျခင္းကို ရႈခင္းသစ္မွာ မေမွ်ာ္လင့္ပါပဲ ေဖာ္ျပပါရွိလာပါေတာ့တယ္။

 ေမာင္ရင္ငေတရဲ႕စာေရးနည္းကပညာရွင္မ်ားလိုအေၾကာင္းအရာတခုစာတပုဒ္တထိုင္တည္းမေရး တတ္ပါဘူး။ စိတ္ထဲမွာ တေၾကာင္းေလာက္ တပိုဒ္ေလာက္ ေပၚလာတာမ်ဳိးေတြကို ေရးခ်ထားလိုက္ ပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းဆက္ေရးလို႔မရရင္ တျခားအေၾကာင္းေရာက္သြားပါတယ္။ အဲဒီလို ဟိုစပ္စပ္ ဒီစပ္စပ္ေရးထားတာေလးေတြကို ေနာက္ေတာ့မွ စိတ္ကူးေပါက္မွ ျပန္ဆက္စပ္ၿပီး ယူတာပါ။ အရင္ ကြန္ပ်ဴတာေခတ္မတိုင္ခင္ကဆိုရင္ေတာ့ ဒါမ်ဳိးေတြက စာရြက္အပိုင္းအစေတြအျဖစ္ကေန ေပ်ာက္ ပ်က္သြားတာပါ၊ ကြန္ပ်ဴတာေက်းဇူးေၾကာင့္ ေရးၿပီးသိမ္းဆည္းထားတာေလးေတြကေန စာတပုဒ္ ျဖစ္လာပါတယ္။ အဲလို ခင္ဝမ္းနဲ႔ထိေတြ႔ျခင္း ဒုတိယပိုင္းဆိုတာ ေပၚလာတာပါ။

ပထမပိုင္းမွာ ေရးခဲ့တဲ့ရက္စြဲေတြအရ ထိေတြ႔ျခင္း (၃) ပုိဒ္ ရွိခဲ့တာမို႔ အခု (၄) နဲ႔ စထားပါတယ္။

 

 

(ဓာတ္ပံု မရငတ)
(ဓာတ္ပံု မရငတ)

 

ခင္ဝမ္းႏွင့္ထိေတြ႔ျခင္း (၄)

 ၀၁၀၆၂၀၁၄

 

ခင္ဝမ္းႏွင့္ ထိေတြ႔ျခင္းအေၾကာင္းေရးခဲ့မိတုန္းက ဘာရယ္မဟုတ္ ေရးခဲ့မိတာပါ။ စာေရးခ်င္စိတ္ရွိေနစဥ္မွာ ကိုယ္ႀကိဳက္တဲ့သီခ်င္းေတြ ျပန္လည္နားေထာင္ေနခိုက္နဲ႔ ၾကံဳၿပီး ကိုယ္ႀကိဳက္ႏွစ္သက္တဲ့ အဆိုေတာ္အေၾကာင္းကို ကိုယ္ေရးတတ္သလိုေရးခဲ့တာမ်ဳိးပါ။ ဒီထက္ပိုၿပီး ရည္ရြယ္ခ်က္မရွိပါဘူး။

တကယ္ေတာ့အဆိုေတာ္ခင္ဝမ္းအေၾကာင္းကိုေရးဖို႔ရာမွာကိုယ္ကိုယ္တိုင္က အဲဒီခင္ဝမ္းႀကီးနဲ႔နီးနီးကပ္ကပ္ထိေတြ႔တာမ်ဳိးမရွိခဲ့ဖူးေတာ့ သူ႔အေၾကာင္း ဘာတခုမွအေသးစိတ္ သိတာမရွိပါဘူး။

ျပည္ၿမိဳ႕သား သူငယ္ခ်င္းေတြေၾကာင့္သာ ခင္ဝမ္းဆိုတဲ့အဆိုေတာ္ႀကီးနဲ႔ သံုးေလးႀကိ္မ္ ဆံုဖူးတာမ်ဳိး ေလာက္သာပါ။ ဒါေပမယ့္လို႔ ေသခ်ာခဲ့တာတခုကေတာ့ ၁၉၈၀ ခုႏွစ္မ်ားရဲ႕ခပ္ေစာေစာပိုင္းမွာ တျခားေအာင္ျမင္ ေက်ာ္ၾကားေနတဲ့ ေကာ္ပီသီခ်င္းမ်ား ဥပမာ ပေလးဘြိဳင္သန္းႏိုင္တို႔ ဘိုဘိုဟန္တို႔ စိုးပိုင္တို႔ ကို္ယ္ပိုင္သံစဥ္သီခ်င္း လိုင္းကဆိုရင္ စိုင္းထီးဆိုင္တို႔ မင္းေအာင္တို႔ထက္စာရင္ ခင္ဝမ္းရဲ႕ ေျခာက္ကပ္ကပ္တီးလံုးမ်ားနဲ႔ သူ႔ရဲ႕အဲဒီအခ်ိန္က (အဲဒီအခ်ိန္ကေနာ္) လူအမ်ား သိပ္မႀကိဳက္လွတဲ့ သိပ္လက္မခံတဲ့အသံကို ဘာလို႔မွန္းမသိ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ေနမိတာပါ။ ခင္ဝမ္းရဲ႕ထြက္ရွိသမွ် အေခြ ေတြကိုဝယ္ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားမိတာကိုလည္း မွတ္မိေနပါတယ္။

 

အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက ေမာင္ရင္ငေတက ဆယ္တန္းေက်ာင္းသားျဖစ္စ၊ ဖလဲလ္ေတြဘဲလ္ေတြဝတ္ၿပီး လမ္းသရဲဆိုတာႀကီးကို ရူးသြပ္ေနခ်ိန္၊ ဘီတဲလ္တို႔ ဘီးဂ်ီးတို႔ နဲ႔ ေခတ္မွီခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေနခ်ိန္ ႏိုင္ငံတကာမွာဘာျဖစ္ေနလဲဆိုတာကို ေခါင္းၿမီးျခံဳထဲကေန အတင္းတိုးေဝွ႔ထြက္ေခါင္းေထာင္ၾကည့္ခ်င္ေနခ်ိန္၊ ျမန္မာ့အသံ ဆိုတာႀကီးကို စိတ္ပ်က္လက္ပ်က္ ျဖစ္ေနခ်ိန္၊ အဲဒီအခ်ိန္မွာ တကယ္ေတာ့ ဂ်င္းေဘာင္းဘီဝတ္ျခင္းကို ႏွစ္ႏွစ္ခ်ိဳက္ခ်ဳိက္စံုမက္ လည္ပင္းနဲ႔လက္ေကာက္ဝတ္ မွာ ေရာင္စံုပုတီး ႀကိဳးေတြ ဆြဲခ်င္ပတ္ခ်င္ေနသူ အဲဒီအခ်ိန္က ေခတ္ေပၚလူငယ္ (လမ္းသရဲဆိုၿပီး တခ်ဳိ႕ေတြက သတ္မွတ္ထားခံရသူ) တေယာက္ဟာ တိုင္းျခားျဖစ္ ႏိုင္ငံျခားသံစဥ္ ဝုန္းဒိုင္းဂြမ္းေတြထက္ ခင္ဝမ္း သီခ်င္းေတြကိုေတာ့ ပိုၿပီးညည္းေနခ်င္တာဟာ သဟဇာတျဖစ္မျဖစ္ မသိႏိုင္တဲ့အရာပါ။

 

ကက္ဆက္ကာဗာအဖံုးမွာေတာ့ “အိမ္မက္” လို႔သာေရးထားတဲ့ အိပ္မက္အေခြ ၁၉၈၀ ခုႏွစ္မွာ ထြက္လာပါတယ္။ ပါဝင္တဲ့သီခ်င္း ၁၅ ပုဒ္လား ၁၆ ပုဒ္လား မသိ။ ေခါင္းစဥ္ အိပ္မက္သီခ်င္းက မပါဝင္ပါဘူး။ အဲဒါကလည္း အဲဒီအခ်ိန္ကာလမွာေတာ့ သိပ္မေတြ႔ဖူးေသးတဲ့ ထူးျခားမႈ တခုပါ။

ျပည္မွာေဆာင္းတို႔ ဧရာဝတီတို႔ႏွင္းဆီျဖဴတို႔ထက္ အိပ္မက္အေခြထဲက မမခ်စ္သီခ်င္းကို ပိုၿပီးေတာ့ ႏွစ္သက္မိပါတယ္။ အသက္ကလည္း ငယ္ေသးသကိုး။ တခ်ဳိ႕ေသာ အသက္အားျဖင့္ အနည္းငယ္ ႀကီးတဲ့သူငယ္ခ်င္းတခ်ဳိ႕ကေတာ့ ေမာင္ရင္ငေတခဏခဏဖြင့္ၿပီးနားေထာင္လြန္းလို႔ (သူတို႔တေတြ ပါေရာၿပီး အလြတ္ရေနတဲ့ အိပ္မက္ထဲက စာသားေတြနဲ႔) ေမာင္ရင္ငေတ့ကို စတတ္ၾကပါတယ္။ ကိုယ္ကလည္း အဲဒီတုန္းက မမခ်စ္မွ မမခ်စ္ ကိုး၊ ငယ္ငယ္တုန္းက မမခ်စ္ ခင္ဗ်ား ေက်ာင္းခန္း ထဲက လည္ျပန္ၾကည့္ေနတတ္တဲ့ မမခ်စ္ခင္ဗ်ား အခြင့္ရယ္သာခဲ့ရင္ တခါတေခါက္ေလာက္ေတာ့ ျပန္ ဆံုခ်င္မိပါေသးတယ္ မမခ်စ္ေရ …… အတိတ္အေၾကာင္းကို ရိုးရိုးသားသား ျပန္ေျပာင္းေျပာဖို႔ရယ္ သာပါ။ အခုခ်ိန္ထိ အဲဒိ ခင္ဝမ္းအသံ မမခ်စ္ကိုၾကားမိရင္း သတိရေနဆဲပါ။

 

ဆယ္တန္းဒုတိယႏွစ္မွာေတာ့ မိတၳီလာကေန စေလကို ေက်ာင္းသြားတက္ရပါတယ္။ အိတ္ထဲမွာ ေက်ာ္ဟိန္းရဲ႕မ်က္ရည္စက္မ်ားရယ္ ခိုင္ထူးရဲ႕သီခ်င္းတပုဒ္ရယ္ ကိုခင္ဝမ္းမ်ားရယ္ ပါသြားပါတယ္။

စေလဆိုတာက ဧရာဝတီျမစ္ေဘးက အညာေဒသရဲ႕ေတာၿမိဳ႕ေလးတၿမိဳ႕သာပါ။ ေက်ာင္းကလည္း အထကေက်ာင္းဆိုေပမယ့္ ဆယ္တန္းေက်ာင္းသားက လက္ခ်ဳိးေရရတာထက္ နည္းနည္းသာ ပို မ်ားပါတယ္။ ေမာင္ရင္ငေတရဲ႕ဆယ္တန္းရပီတာခံုနံပါတ္ကိုက ဖဎ ၂၆ သာပါ။ အဲဒီတုန္းက စေလသားေတြ ဘာႀကိဳက္ႀကိဳက္ ကိုယ္ႀကိဳက္တာေတြကို သူတို႔ကို ခဏခဏေျပာခဲ့လြန္းလို႔လား မသိပါ ဘူး။ ေမာင္ရင္ငေတေၾကာင့္ သူတို႔ေတြရဲ႕ပါးစပ္ထဲမွာ ခင္ဝမ္းရဲ႕သီခ်င္း သံစဥ္စာသားေတြ ေတာ္ ေတာ္မ်ားမ်ား ေရာက္သြားပါတယ္။ ေမာင္ရင္ငေတရဲ႕အုပ္ထိမ္းသူ အေဒၚနဲ႔ဦးေလးေတာင္မွ ခင္ဝမ္း တို႔ ေက်ာ္ဟိန္းတို႔နဲ႔ ေတာ္ေတာ္ကို ရင္းႏွီးသြားခဲ့ရတာေပ့ါ။ ခင္ဝမ္းရဲ႕သီခ်င္းသံေတြ သီခ်င္း စာသား ေတြဆိုတာက တကယ့္တကယ္ ဒီကေန႔အခ်ိန္မွာ ေသခ်ာျပန္စဥ္းစားၾကည့္ေတာ့မွ မူးယစ္ ေဆးဝါး ထက္ပိုၿပီးစြဲလန္းေစတတ္တာကိုး။ မူးယစ္ေဆးဝါးထက္ ပိုၿပီးစြဲလန္းသြားေစခဲ့တဲ့ ခင္ဝမ္းရဲ႕သီခ်င္း သံမ်ားက ေတာ္ရံုနဲ႔ျဖတ္မရခဲ့တာ ဒီကေန႔ထိတိုင္နဲ႔ ေသရာ ထိေအာင္ ပါသြားႏိုင္ပါတယ္။ အဲလိုေျပာ ရရင္ အလြန္မရွိႏိုင္ပါဘူး။ ဒီကေန႔ထိတိုင္ေအာင္ ခင္ဝမ္းရဲ႕ အသံၾကားလိုက္ရရင္ နားေထာင္မိ လိုက္ရင္ ဆက္တိုက္ နားေထာင္ခ်င္စိတ္က ရြာရန္ ရာႏႈန္း ၁၀၀ ေျပာရင္ရပါေသးတယ္။

 

 

(ဓာတ္ပံု မရငတ)
(ဓာတ္ပံု မရငတ)

ေရႊမန္းေဆာင္ေရွ႕ကအုတ္ခံုေလး (ရွားရွားပါးပါး အြန္လိုင္းေပၚမွာ ရွာေတြ႔ရတဲ့ ဓာတ္ပံုကို ဒီေနရာက ယူပါတယ္၊ http://linnmyatyaungsin.blogspot.fr/2012/04/blog-post_8057.html)

 

“မႏၱေလး” လို႔ အမည္ရတဲ့သီခ်င္းတပုဒ္က ၁၉၈၂-၈၃ ခုႏွစ္ ရတနာဘုမိၼနယ္ေျမမွာ ေက်ာင္းတက္ ေနခိုက္ကာလမွာ အႀကိဳက္ဆံုးေသာ သီခ်င္းတပုဒ္ ျဖစ္လာခဲ့ပါ တယ္။ အဲဒီတုန္းက ေမာင္ရင္ငေတတို႔ရဲ႕ဘဝက ေကာလိပ္ေက်ာင္းသားလား တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားလား ဘယ္လိုအမည္မ်ဳိးတပ္လို႔ တပ္ရမွန္းမသိႏိုင္တဲ့ စေကာစက မႏၱေလးတကၠသိုလ္ ရတနာဘုမိၼနယ္ေျမက ေက်ာင္းသားဘဝ။

ေမာင္ရင္ငေတကလည္း မဆီမဆိုင္ဆိုသလို ေရႊမန္းေဆာင္ေရွ႕ကို အျမဲလိုလို ေရာက္ေနတတ္တဲ့ အခ်ိန္မဟုတ္လား။ ေန႔လည္အတန္းအားခ်ိန္ဆိုရင္ အခ်ိန္ရရင္ရသလိုစက္ဘီးေလးစီးၿပီး(အဲဒီတုန္း က စက္ဘီးစီးတယ္ဆိုတာ မႏၱေလးရဲ႕ သေကၤတပါ။ ဆိုင္ကယ္ဆိုတာ ဝယ္စီးႏိုင္သူ သိပ္မရွိေသး ပါဘူး။ စက္ဘီးတစီးရွိရင္ ရြာရိုးကိုးေပါက္သြား ၿပီးျပည့္စံုတဲ့ လူငယ္ဘဝပါ။) ေရႊမန္းေဆာင္ရွိရာ မိန္းထဲကို လစ္တတ္သလို ညေနေစာင္း အိမ္ကေနတေခါက္ျပန္ ထြက္ၿပီး ေရႊမန္းေဆာင္နားမွာ တဝဲ လည္လည္ေနခဲ့တာေပ့ါ ကိုခင္ဝမ္းေရ။

ကိုခင္ဝမ္းကေတာ့ ဘယ္တုန္းကဘာေၾကာင့္ ေရႊမန္းေဆာင္သို႔ေရာက္ခဲ့ၿပီး ဖြဲ႔ႏြဲ႔စပ္ဆိုခဲ့တာလည္း ေတာ့ မသိပါဘူး။ ေမာင္ရင္ငေတကေတာ့ အဲဒီသီခ်င္းသံ တမာရြက္ကေလးေတြ ျပန္႔ၾကဲေနတဲ့ ေရႊ မန္းေဆာင္ အဝင္ေပါက္ကို သီခ်င္းသံၾကားမိရတိုင္း လြမ္းေနရဆဲပါ ကိုခင္ဝမ္းေရ။

 

ခင္ဝမ္းႏွင့္ထိေတြ႔ျခင္း (၅)

၃၀၀၆၂၀၁

 

ေက်ာင္းအဝင္ဆိုင္းဘုတ္ေတြမွာ ေဒသေကာလိပ္ကို ေကာလိပ္ေျပာင္း ေရးၿပီးခ်ိန္ ေကာလိပ္ ပထမ ႏွစ္ ဒုတိယႏွစ္ေတြမွာ ရာျပည့္ရဲ႕သတိမမူဂူမျမင္တို႔ ခိုင္ထူးရဲ႕သီခ်င္းတပုဒ္ပန္းတဆုပ္တို႔ ဖိုးခ်ိဳရဲ႕ ပိုင္စိုးမႈဧကရီတို႔ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္မ်ား လူငယ္မ်ားၾကား ပိုၿပီးေတာ့ေခတ္စားလာေပမယ့္ ေမာင္ရင္ ငေတတို႔ရဲ႕ ဆရာႀကီးကိုခင္ဝမ္းကေတာ့ လူႀကိဳက္မ်ားမႈ သိပ္မရွိလွေသးပါဘူး။ ခင္ေမာင္တိုးကို ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ႀကိဳက္လာေနၾကပါၿပီ။ တကယ္ေတာ့ မဟာဆန္သူေခတ္မွသာ ခင္ေမာင္တိုးက လူငယ္ေတြၾကားမွာ ဆရာႀကီးတဆူျဖစ္ ေစ်းကြက္မွာ ေပါက္သြားခဲ့တာပါ။

 

အဲဒီလိုအဲဒီကာလကအေအာင္ျမင္ဆံုးအဆိုေတာ္တေယာက္မျဖစ္ခဲ့တဲ့ခင္ဝမ္းရဲ႕သီခ်င္းမ်ားက ဒီကေန႔ ဒီဘက္ေခတ္မွာ ဘာေၾကာင့္မ်ား ဒီေလာက္ တင္က်န္ေနခဲ့ရ ပါလိမ့္။ သူ႔ထက္ နာမည္ပိုႀကီး ပိုထင္ရွားခဲ့တဲ့ အဲဒီေခတ္ကာလ စတိတ္ရိႈးေတြမွာ နာမည္အႀကီးဆံုး ပြဲသိမ္းအဆိုေတာ္ ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ခိုင္ထူးေတာင္မွ ဒီေန႔ကာလမွာ ခင္ဝမ္းေလာက္ လူေျပာမမ်ားေတာ့ပါဘူး။ ခိုင္ထူးရဲ႕ သီခ်င္းမ်ား ဟာ ေမာင္ရင္ငေတသိပ္ႀကိဳက္ခဲ့တဲ့ သီခ်င္းမ်ားထဲမွာ ပါပါတယ္။ ခင္ဝမ္းထက္ မပိုရင္ေတာင္မွ ခင္ဝမ္းသီခ်င္းမ်ားလိုပဲ ႀကိဳက္ခဲ့ပါတယ္။ ခင္ဝမ္းေလာက္ေတာ့ေျပာစမွတ္တြင္ေအာင္ဒီေန႔ကာလ မ်ားထိမပါလာခဲ့ဘူးလို႔ေျပာရင္ေတာ့ရႏိုင္ပါတယ္။

 

၁၉၈၃-၈၄ခုႏွစ္ေလာက္ေရာက္ေတာ့စတီရီယိုကိုယ္ပိုင္သံစဥ္သီခ်င္းမ်ားေခတ္စားလာၿပီလို႔ေျပာ ရင္ ရပါၿပီ၊ ကိုေမာင္ေမာင္တို႔ ကိုရဲလြင္တို႔ကိုေနဝင္းတို႔သီခ်င္းေတြနဲ႔အတူ ခင္ေမာင္တိုးလည္း မဟာဆန္သူဆိုၿပီး ပိုနာမည္ႀကီးလာပါၿပီ။ မြန္းေအာင္ကေတာ့ သူ႔ရဲ႕ မာစတာပိစ္ ၈/၈၂ အင္းလ်ားနဲ႔ ေပါက္ေျမာက္သြားခဲ့တဲ့အခ်ိန္ အဲဒီကာလပိုင္းေတြမွာ ကိုခင္ဝမ္းရဲ႕ ညတို႔ လိပ္ျပာလြင္ျပင္တို႔အေခြ ေတြလည္း ထြက္ခဲ့ပါတယ္။ ကိုင္ဇာတို႔ စိုးလြင္လြင္တို႔ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ၾကသူေတြ လူငယ္ေတြ ၾကား ထဲမွာ ခင္ဝမ္းနာမည္လည္း ပိုလို႔ ပိုလို႔ အသိမ်ားလာပါၿပီ။

 

အဲဒီလိပ္ျပာလြင္ျပင္ထဲက “ေက်ာ္ႀကီး” အမည္ေပးထားတဲ့သီခ်င္းဆိုရင္ရိုးရွင္းလွၿပီး သူငယ္ခ်င္း တေယာက္အေၾကာင္းကို စပ္ဆိုခဲ့တာပါ။ ေကာင္းကင္နဲ႔ေျမႀကီး သီခ်င္းကေတာ့ေခါင္းစဥ္သာေမ့ ခ်င္ရင္ေမ့သြားႏိုင္ေပမယ့္သီခ်င္းသံထြက္လာရင္ေတာ့ လိုက္မဆိုလို႔မရတဲ့သီခ်င္းတပုဒ္ပါ။ အဲဒီသီခ်င္းထဲက ခြင့္မလႊတ္ပါနဲ႔ေကာင္းကင္ရယ္ မိုးေတြခ်ဳန္းလိမ့္မယ္ဆိုတဲ့စာသားကေတာ့ေမာင္ရင္ ငေတအခုထိတိုင္ေအာင္ လိုက္ညည္းေနၾကစာသားတပိုဒ္ေပ့ါ။

ခက္တာက ခင္ဝမ္းသီခ်င္းေတြထဲမွာေကာ အျခားေခတ္ၿပိဳင္ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္သီခ်င္းေတြထဲမွာေကာ ဒီအခ်ိန္မွာ ဘာအႀကိဳက္ဆံုးလဲေမးလာခဲ့ရင္ေတာ့ ေျဖဖို႔ကေတာ့ မလြယ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ခင္ဝမ္းသီခ်င္းေတြရဲ႕စာသားေတြကအမ်ားအားျဖင့္ေတာ့ အခ်စ္ခံစားမႈေတြလို႔ေျပာခ်င္ရင္ေျပာလို႔ရႏိုင္ေပမယ့္ သဘာဝက်တဲ့ ရိုးရိုးရွင္းရွင္းစာသားမ်ားကိုသာသံုးႏံႈးဖြဲ႔ဆိုထားတာေတြပါ။

 

ခင္ဝမ္းသီခ်င္းမ်ားနဲ႔ခင္ဝမ္းအေၾကာင္းကေတာ့နိဂံုးခ်ဳပ္ဖို႔မလြယ္ကူလွဘူးလို႔ထင္ပါတယ္။ ငါး ဆယ္ေက်ာ္ငါးဆယ္သားေမာင္ရင္ငေတတို႔အရြယ္မွာ ငယ္စဥ္ အေၾကာင္းေတြျပန္ေတြးျပန္ေရးရ တာအေကာင္းဆံုးကာလမ်ားလားေတာ့မသိပါဘူး။ေမာင္ရင္ငေတတို႔လိုအေဝးလြင့္ေနသူမ်ား အဖို႔ပိုဆိုးလိမ့္မယ္ထင္ပါတယ္။ အတိတ္အေၾကာင္းေတြဟာေန႔စဥ္ဘဝမွာအျမဲလိုကပ္ၿငိတြယ္ ေနဆဲပါ။အခ်ိန္ရလို႔သီခ်င္းေဟာင္းမ်ားကိုျပန္နားေထာင္မယ္လို႔ရည္ရြယ္လိုက္တိုင္းေရြးခ်ယ္ လိုက္တိုင္းမွာ ဒီကိုခင္ဝမ္းရဲ႕သီခ်င္းေတြကိုသာထပ္ခါတလဲလဲေရြးေနမိတာကိုေတာ့သက္ဆိုင္ သူေတြခံစားတတ္သူေတြနားလည္သေဘာတူၾကလိမ့္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။

 

ခင္ဝမ္းရဲ႕သီခ်င္းမ်ားကိုနားေထာင္မိရင္ ခင္ဝမ္းတို႔ၿမိဳ႕သား ေမာင္ရင္ငေတနဲ႔ ေတေဖာ္ ေတဘက္ သူငယ္ခ်င္းႀကီးတေယာက္ကို အျမဲသတိရမိပါတယ္၊ သူေျပာျပခဲ့လို႔ ခင္ဝမ္းအေၾကာင္း သီခ်င္းေတြ အေၾကာင္းေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေမာင္ရင္ငေတ သိခဲ့ရတာပါ။ အဲဒီေမာင္ရင္ငေတရဲ႕ခ်စ္ေဘာ္ဒါႀကီး ေရႊဘိုေဆာင္အေပၚဆံုးထပ္က အသည္းကြဲသမားအတြက္ အမွတ္တရလြမ္းခ်င္း ကဗ်ာတပုဒ္ကို ပူး တြဲ ေဖာ္ျပလိုက္ပါတယ္။

 

(ဓာတ္ပံု မရငတ)
(ဓာတ္ပံု မရငတ)

 

တခါက က်င္လည္က်က္စားဖူးခဲ့ရာ ေရႊဘိုေဆာင္                               (Photo TKK RASU)

 

ေရႊဘိုေဆာင္က ေရႊအိုေရာင္ေန႔ရက္မ်ား

 

ေဇာ္ႀကီးေရ ဒီည မင္းကိုလြမ္းတယ္

ေပဖူးလႊာ အြန္လိုင္းေပၚမွာ

ကဗ်ာတပုဒ္က ေျပာထားတာေလ

သူငယ္ခ်င္း မိုးထဲေလထဲ က်မကြဲေစနဲ႔တဲ့။

 

မင္းက က်ကြဲခဲ့တာလား

က် အကြဲ ခံခဲ့တာလား

ဘာပဖစ္ျဖစ္ကြာ ဒီည ငါ မင္းကိုလြမ္းတယ္။

 

ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ခါစက ေက်ာင္းကပံုေတြ

လြန္ခဲ့တဲ့ အႏွစ္သံုးဆယ္နီးပါးက ေက်ာင္းကပံုေတြ

ဒီကေန႔ ငါေတြ႔ရင္ ပထမဆံုး မင္းကိုလြမ္းတယ္။

 

ေရႊဘိုေဆာင္ အေပၚဆံုးထပ္ကေန

ေမခကို မင္းေရာက္လာေတာ့

မင္းနဲ႔ငါ ပုလင္းတူဗူးဆို႔ ျဖစ္တယ္၊

 

တကယ္ေတာ့ မင္းကပုလင္းပါ ေရအျပည့္ပါတဲ့ ပုလင္းပါ

ငါက မင္းရဲ႕ေရအျပည္နဲ႔ပုလင္း ပုလင္းအျပည့္နဲ႔ ေရပါခဲ့တာ

ဗူးဆို႔ဖြင့္ ကပ္ေသာက္ခဲ့သူပါ၊

 

ငါ သိခဲ့ပါတယ္

အဲဒီေရထဲ အဆိပ္ခပ္ခံရတာ

ေခတ္ေၾကာင့္လား စံနစ္ေၾကာင့္လား

ကံၾကမၼာေၾကာင့္လား မင္းကဘဲ မိုက္လံုးႀကီးတာလား

ဒီ လားေတြ အမ်ားႀကီးထဲမွာ

ငါ့ အမွားေရာပါခဲ့လား ငါ လိပ္ျပာ မသန္႔ဘူးကြာ။

 

မင္းဟာ မင္းေျပာခဲ့ဖူးသလို

ဘဝကို တိုက္သြားခဲ့တာဘဲ

လိုတာရတဲ့ ဘဝမွာ ရေနတာေတြ မလိုခဲ့ရင္

အပိုဘဲဆိုတာ၊ မင္းအေၾကာင္း ငါေကာင္းေကာင္းသိခဲ့ပါတယ္။

 

သူငယ္ခ်င္း ေဇာ္ႀကီး

မင္းအသည္းက မင္းခိုင္းသေလာက္

ဘယ္လိုလုပ္ ဆက္ေလွ်ာက္ႏိုင္ေတာ့မလဲ။

 

ဒါေပမဲ့ ေဇာ္ႀကီးေရ မင္းရဲ႕

ေရႊဘိုေဆာင္က ေရႊအိုေရာင္ေန႔ရက္မ်ား

အေပၚဆံုးထပ္က အသည္းကြဲသမားကို

ငါ သတိရေနဆဲပါကြာ။

 

ဖိုးဇီးရိုး ၀၁၁၀၂၀၁၂

 

၁၉၇၉ ခုႏွစ္က သီဆိုျဖန္႔ခ်ိခဲ့တဲ့ ျပည္မွာေဆာင္းအေခြထဲက ေရႊဘိုေဆာင္ အေပၚဆံုးထပ္က အသည္းကြဲသမားရဲ႕ ေကာလိပ္ေန႔ရက္မ်ားကိုေတာ့ ေမာင္ရင္ ငေတတို႔ရဲ႕ ေရႊေရာင္ေတာက္ပခဲ့တဲ့ ေက်ာင္းသားဘဝ အမွတ္တရေတြထဲက ရာဇဝင္ထဲမွာ ေဆြးေျမ႕သြားတဲ့အမွတ္တရတခုအျဖစ္ မေရာက္ေစလို တာကေတာ့ ေမာင္ရင္ငေတရဲ႕ဆႏၵအမွန္ပါ။ ေရႊဘိုေဆာင္အပါအဝင္ “ရာဇူးဆိုတာ ႀကီးကို ႏိုင္ငံတကာအဆင့္ျမႇင့္တင္တာထက္ ေမာင္ရင္ငေတတို႔ လို ေအာက္ဆံုးအလႊာက လူတန္း စားမေရြး ျဖတ္သန္းေလွ်ာက္လွမ္းႏိုင္တဲ့ ေနရာတခုျဖစ္ေစခ်င္တာကေတာ့ ေမာင္ရင္ငေတ့ဆႏၵ ျဖစ္သလို ကိုခင္ဝမ္းသာ ရွိေနအံုးမယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ အဲဒီအတြက္ ေနာက္ထပ္သီခ်င္းတပုဒ္ ထပ္ ျဖစ္လာ လိမ့္မယ္ ဆိုျဖစ္လိမ့္မယ္လို႔ ယူဆမိေၾကာင္းပါ။

 

ခင္ဝမ္းေရးခဲ့တဲ့ စိတၱဇပန္းခ်ီစာအုပ္အေၾကာင္းတို႔ ဆြဲခဲ့တဲ့ပန္းခ်ီကားခ်ပ္မ်ား အေၾကာင္းတို႔က ေမာင္ရင္ငေတလည္း လိုက္လို႔ သိပ္မမီတာေၾကာင့္ ဒီေနရာမွာ ထည့္မေရးခ်င္ပါဘူး။ ခင္ဝမ္းသီခ်င္း မ်ား အေၾကာင္းကေတာ့ ေနာက္မ်ားမွာ နားေထာင္ရင္း ေရးျဖစ္အံုးမလားေတာ့ မေျပာႏိုင္ပါဘူး။ ေရးျဖစ္ခဲ့ရင္ေတာ့ ေဖာ္ျပေပး မယ့္သူ ရွိရင္ေတာ့ ခင္ဝမ္းႏွင့္ ထိေတြ႔ျခင္း အပိုင္း (၆) တို႔ အပိုင္း (၇) တို႔ ရွိတန္ေကာင္း ရွိလာႏိုင္ပါေသးတယ္။

 

ဖတ္ရႈသူမ်ား အားလံုးကို အထူးေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

ခင္ဝမ္းပံုမ်ားကို အင္တာနက္မွ ရွာေဖြရယူ၍ မရငတ ျဖတ္ညႇပ္ကပ္ထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

 

ေမာင္ရင္ငေတ  ၀၁၀၈၂၀၁၄