ဆရာမင္းသု၀ဏ္၏ ပေဟဠိကဗ်ာ တပုဒ္ (ေသာ္ထြန္း)

Posted on Posted in စာေပေဆာင္းပါး

ၾသဂုတ္လ ၁၅ ရက္ေန႔တြင္ က်ေရာက္သည့္ ကဗ်ာစာဆုိမင္းသု၀ဏ္ကြယ္လြန္ျခင္းအထိမ္းအမွတ္အျဖစ္ တင္ဆက္ပါသည္။

ရႈခင္းသစ္

 

” ဆုိဗီယက္႐ုရွားမွ ကမၻာေက်ာ္ကဗ်ာဆရာ မာယာေကာ့စကီသည္ တညေသာအခါ၌ အိပ္ေပ်ာ္လုလု အခ်ိန္တြင္ စိတ္ကူးေကာင္းကေလးတခု ႐ုတ္တရက္ ေခါင္းထဲ၀င္ လာခဲ့သည္ကုိ အသင့္ရွိေနေသာ မီးျခစ္ဆံဘူးခြံေပၚ၌ အိပ္ခ်င္မူးတူးႏွင့္ အတုိေကာက္ေရးမွတ္ထားလုိက္ၿပီး အိပ္ေပ်ာ္သြားပါသတဲ့။ နံနက္က်ေတာ့ မေန႔ညက စိတ္ကူးေကာင္းကေလး ၀င္လာခဲ့သည္ကုိ သတိရၿပီး ေရးမွတ္ထားတဲ့ မီးျခစ္ဘူးခြံကေလးယူၾကည့္လုိက္ေတာ့ သူေရးမွတ္ထားတာက “ေျခေထာက္တဘက္” ဆုိတဲ့ စကားလံုးျဖစ္ေနပါသတဲ့….”

 

ဆရာမင္းသု၀ဏ္၏ ပေဟဠိကဗ်ာ တပုဒ္

Min Thu Wann F
ဆရာမင္းသု၀ဏ္၏ကဗ်ာေပါင္းခ်ဳပ္စာအုပ္တြင္ ”ဘာကိုဆုိလုိမွန္း” သိသူနည္းပါးလွေသာ ကဗ်ာ တပုဒ္ ပါ၀င္ပါသည္။ ထုိကဗ်ာကုိရည္ညြန္း၍ ကၽြန္ေတာ္က “ဆရာမင္းသု၀ဏ္၏ ပေဟဠိ ကဗ်ာတပုဒ္” ဟုဆုိလုိက္ျခင္းျဖစ္ေသာ္လည္း စင္စစ္အားျဖင့္ ဆရာမင္းသု၀ဏ္က ထုိကဗ်ာကုိ “ပေဟဠိ” လုပ္လုိေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဖြဲ႔ဆုိခဲ့ျခင္း မဟုတ္ပါ။ စာေပအႏုပညာပုိးရွိသူတုိင္း ႀကံဳေတြ႔ရ တတ္ ေသာျဖစ္ရပ္ေလးတခုကုိ ရုိးရုိးေလးဖြဲ႔ဆုိထားျခင္းေၾကာင့္ ပရိသတ္မွာ “ဘာကိုဆုိလုိမွန္း” တြက္ဆ ၍မရေတာ့ဘဲ ပေဟဠိသဖြယ္ ျဖစ္သြားရျခင္းပင္။ ဒီကဗ်ာမွာ ဆရာမင္းသု၀ဏ္က အဲဒါကုိ ေျပာ ထားတာလုိ႔ ယခု ဖြင့္ေျပာလုိက္လွ်င္ စာေပအႏုပညာပုိး ရွိသူတုိင္းက “ ေၾသာ္- ဟုတ္သားပဲ ” ဟု မိမိ၏အေတြ႔အၾကံဳႏွင့္ယွဥ္၍ ဘ၀င္က်က် လက္ခံ သြားၾကမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္ သိပါသည္။ ထုိကဗ်ာမွာ ဆရာမင္းသု၀ဏ္၏ “ဧည့္သည္ေတာ္” ကဗ်ာ ျဖစ္ပါသည္။

ဧည့္သည္ေတာ္

ေနေရာင္ျခည္ထုိး၊ လုပ္ငန္းပ်ဳိးခုိက္
မုိးတုိးမတ္တတ္၊ သူလာရပ္၍
စပ္မိစပ္ရာ၊ ေျပာၿပီးခါလွ်င္
လာရာ၀င္း၀၊ ေနျခည္လွသုိ႔
ႏႈတ္မွ်မဆက္၊ သူခြာထြက္ခဲ့။ ၅

အလုပ္ပါးမွ၊ သတိရလ်က္
ရြာမေရွ႕ေနာက္၊ ရြာ့ေတာင္ေျမာက္ကုိ
အိမ္ေပါက္အေစ့၊ ထြက္၀င္၍လွ်င္
ေတြ႔လုိေတြ႔ျငား၊ ငါရွာသြားသည္
ႀကိဳၾကားမႂကြင္း၊ ေရာက္တံုလွ်င္းခဲ့။ ၁၀

ထန္းဖ်ားသာသာ၊ ေစ်းစည္ခါမုိ႔
ေတြ႔ပါလိမ့္ႏုိး၊ ေမွ်ာ္ေခၚကုိးလ်က္
တုိးကာေ၀ွ႔ကာ၊ လွည့္လည္ရွာလည္း
ေစ်းသာကြဲ၍၊ ရွာမေတြ႔ခဲ့။
လွည္းဆိပ္ေလွဆိပ္၊ ျပည္ေညာင္ရိပ္ႏွင့္ ၁၅
ရြာထိပ္နတ္စင္၊ ေရအုိးစင္က
႐ြာ၀င္တံခါး၊ မုန္႔ဖုိမ်ားလည္း
တပါးမလပ္၊ ေျခရာထပ္ခဲ့။

ျမင္ေယာင္လ်က္သာ၊ သူ႔မ်က္ႏွာတည့္
ၾကားပါလ်က္ပင္၊ သူ႔သံလြင္တည့္ ၂၀
သုိ႔လွ်င္တေစ၊ ငါရွာေဖြလည္း
အေမြအစ၊ မေတြ႔ရဘဲ
ခ်မ္းျမေနျခည္၊ ေနာက္သုိ႔လွည့္ခဲ့။

မုိးေသာက္ထလွ်င္၊ လုပ္ငန္းခြင္၌
ငါလွ်င္စူးစုိက္၊ လုပ္ေဆာင္ခုိက္ကုိ ၂၅
စုိက္စုိက္၀င္ကာ၊ ေရာက္ျပန္လာ၍
ေထြရာေလးပါး၊ သူေျပာၾကားလ်က္
ထြက္သြားျပန္သည္၊ ၀င္းေနျခည္သုိ႔။

သူ၏သေဘာ၊ သူ႔အေၾကာကုိ
သိေသာခုခါ၊ အိမ္ဦးမွာ၌ ၃၀
ကြမ္းယာအသင့္၊ ဖ်ာအသင့္ႏွင့္
ေစာင့္လင့္ႀကိဳတင္၊ ငါျပင္ဆင္သည္

လာလွ်င္ သြားျပန္ဦးေတာ့မည္။
ေနျခည္ထဲက ကုိဧည့္သည္။

သြားလွ်င္ လာျပန္လိမ့္ဦးမည္။ ၃၅
ေနျခည္ထဲက ကုိဧည့္သည္။

 

ဤကဗ်ာကုိ ၁၉၆၁- ခု ဇန္န၀ါရီလ ေငြတာရီမဂၢဇင္းတြင္ ေဖာ္ျပခဲ့သည္ျဖစ္ရာ ဆရာမင္းသု၀ဏ္၏ အသက္ ၅၂-ႏွစ္ ျပည့္ခါနီး၊ ကဗ်ာေရးသက္ ႏွစ္(၄၀) ခန္႔တြင္ဖြဲ႔ဆုိ ခဲ့ေၾကာင္း သိရပါသည္။ စင္စစ္ အားျဖင့္ က်န္ကဗ်ာ၌ ဆရာမင္းသု၀ဏ္ေဖာ္ျပခဲ့ေသာအျဖစ္မ်ဳိးမွာ ကဗ်ာေရးသက္ တစ္ႏွစ္၊ ႏွစ္ႏွစ္ မွာပင္ ေတြ႔ၾကံဳရတတ္ေသာ အေတြ႔ အၾကံဳမ်ဳိးသာ ျဖစ္ပါသည္။ ဆရာမင္းသု၀ဏ္သည္ ထုိအေတြ႔ အၾကံဳကုိ ႏွစ္သံုးဆယ္ေက်ာ္ခန္႔ၾကာၿပီးမွသာ ေရးဖြြဲ႔ခဲ့ေၾကာင္း သိရပါသည္။ တကယ္ေတာ့ ကဗ်ာ ဉာဏ္ ရင့္သန္ႂကြယ္၀ခ်ိန္မွေရးခဲ့သျဖင့္ ဤမွ် က်စ္လ်စ္သိပ္သည္းလွပ၍ နိမိတ္ပံုမ်ား သေကၤတ မ်ားျဖင့္ တန္ဆာဆင္အပ္ေသာ ဤကဗ်ာမ်ဳိးေပၚထြက္လာျခင္း ျဖစ္သည္ ဟု ကၽြန္ေတာ္ ဧကန္ ဆုိ ခ်င္ပါသည္။ ထုိထက္ႏုစဥ္က ေရးဖြဲ႔ျဖစ္ခဲ့ေသာ္ ဤမွ် “မလွ” တန္ရာဟု ကၽြန္ေတာ္ ေတြးဆၾကည့္မိ ပါသည္။

၁၉၈၃-ခုႏွစ္ ေအာက္တုိဘာလေနာက္ပုိင္းတြင္ ကၽြန္ေတာ့္ဘ၀၌ ေျဖဆုိစရာအတန္းစာေမးပြဲ အား လံုးကုန္ဆံုးသြားခဲ့ပါသည္။ ဖတ္ခ်င္ရာဖတ္၊ လြတ္လပ္စြာ ဖတ္ႏုိင္ေသာကာလကုိ စတင္ ေရာက္ရွိ ခ်ိန္ပါပဲ။ ထုိအခ်ိန္မွာ ဆရာမင္းသု၀ဏ္၏ကဗ်ာမ်ားကုိ ကၽြန္ေတာ္ အရူးအမူး ဖတ္ျဖစ္၊ ေတြးျဖစ္၊ ခံစားျဖစ္၊ ဆင္ျခင္ျဖစ္ခဲ့ပါသည္။ ဆရာမင္းသု၀ဏ္၏ ကဗ်ာအမ်ားစုကုိ ဖတ္ရႈခံစား၍ အဓိပၸာယ္ကုိ ေတြးဆဆင္ျခင္ၾကည့္၍ ကိုယ့္ဘာသာကုိယ္ ဘ၀င္က်က် လက္ခံႏုိင္ခဲ့ပါသည္။ အခ်ဳိ႕ကဗ်ာမ်ားကုိ မူ ဆရာမင္းသု၀ဏ္၏ဘ၀ျဖစ္စဥ္မွပံုရိပ္အခ်ဳိ႕ႏွင့္ ဆက္စပ္ၾကည့္မွ ပံုေဖာ္လုိ႔ရပါသည္။ စာဆုိ၏ ပင္လယ္ေဗြ၊ ႏွင္းဆီပြင့္၊ မ်က္ရည္တေပါက္စေသာ ကဗ်ာမ်ဳိးေတြဟာ အဲဒီကဗ်ာမ်ဳိးေတြပါပဲ။ ”ဧည့္သည္ေတာ္” ကဗ်ာကုိ ေတြးဆဆင္ျခင္ေသာအခါတြင္ကား အခက္ၾကံဳေတာ့သည္။ ေ၀ါဟာရ မ်ား၏ ဂယက္အနက္ကုိ ႏႈိက္ထုတ္ စဥ္းစားေတာ့လည္း အဓိပၸာယ္ေဖာ္မရ၊ ဆရာမင္းသု၀ဏ္၏ ဘ၀ပံုရိပ္ႏွင့္ ေထာက္ဆဆင္ျခင္ၾကည့္ေတာ့လည္း ဆရာမင္းသု၀ဏ္ ဘာေျပာသည္ကုိ နည္းနည္းေလးေသာ္မွ် မရိပ္မိႏုိင္ခဲ့ပါ။

မသိနားမလည္တာေတြ ေမးခ်င္တာေတြကုိေတးမွတ္ထားၿပီး ထြန္းလင္းရိပ္သာရွိ ဆရာမင္းသု ၀ဏ္၏ “သေျပညိဳအိမ္”ကုိ သံုးေလးေခါက္မွ်သြားၿပီး ေမးခဲ့ရပါသည္။ ဆရာမင္းသု၀ဏ္၏ အိမ္ သည္ စာေမးလာသူ “ေသာတုဇန” တုိ႔အတြက္ အၿမဲတံခါးဖြင့္ထားေသာ အိမ္၊ ဘယ္ေတာ့မွ ျငင္း ပယ္ျခင္း မျပဳေသာအိမ္ ျဖစ္ပါသည္။ ဆရာမင္းသု၀ဏ္အိမ္ကုိ ေနာက္ဆံုးေရာက္ခဲ့တာ ၂၀၀၀-ခုႏွစ္ခန္႔႔က ျဖစ္မည္ထင္ပါသည္။ ထုိေန႔က ဆရာမင္းသု၀ဏ္သည္ ၀မ္းေလွ်ာေနသျဖင့္ လူလည္း ႏုန္းၿပီး စိတ္လည္း တုိေနသည္ဟု ဆရာမင္းသု၀ဏ္၏ဇနီး ဘြားဘြားၾကည္က ေျပာျပပါသည္။ ထုိ အေျခအေနမွာပင္ ဆရာ့မိသားစုက ကၽြန္ေတာ့္တုိ႔အား ဆရာ မင္းသု၀ဏ္ႏွင့္ ေတြ႔ခြင့္ေပးပါသည္။ ဆရာမင္းသု၀ဏ္ကလည္း လက္ခံေတြ႔ဆံု စကားေျပာပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ကုိဉာဏ္ထြန္းတုိ႔ (ကုိဉာဏ္ထြန္း ၀ယ္ခဲ့ေသာ ေဟာလစ္ပုလင္းျဖင့္ ) ကန္ေတာ့ၾကပါသည္။ ျမန္မာစာဌာနကပါ ဟု ေျပာေသာအခါ နာမည္ေတြကုိ ေမးပါသည္။ ကၽြန္ေတာ့နာမည္ကုိေျပာေသာအခါ “ဟုိ ကုိ၀င္းေမာင္ တေယာက္ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ဆီ မလာတာၾကာၿပီဗ်ာ” ဟု ေျပာပါသည္။ သူ႔တပည့္ ကုိ၀င္းေမာင္ တေယာက္ကုိလည္း လြမ္းေနပံုလည္း ရပါသည္။

ထုိ႔ေနာက္မွာေတာ့ ဆရာ့ကဗ်ာမ်ားအေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ကေမး၊ ဆရာက ေျပာျပေနရင္းက ဆရာလည္း ၾကည္လင္လန္းဆန္းလာပါသည္။ အခ်ဳိ႕ကဗ်ာမ်ားကုိ ဆရာက ျပန္႐ြတ္ျပရာတြင္ ေမ့ ေနေသာအခါ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔က ဆက္႐ြတ္ျပေတာ့ ဆရာက ၾကည္ႏူးပံုရပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ႏွင့္ စကားေျပာေနရသည္ကုိ ဆရာေပ်ာ္ေမြ႔ေနပံုရသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔လည္း ေအးေအးေဆးေဆး ေျပာဆုိခြင့္၊ ေမးျမန္းခြင့္ရေသာ၊ ဆရာမင္းသု၀ဏ္၏မ်က္ႏွာကုိ ေနာက္ဆံုးဖူးေမွ်ာ္ခြင့္ရေသာ အေခါက္ ျဖစ္ပါသည္။ ဆရာမင္းသု၀ဏ္ကုိ ကန္ေတာ့ၿပီးျပန္အထြက္တြင္ အျပင္ခန္း၌ ဘြားဘြား ၾကည္ႏွင့္သမီးျဖစ္သူတုိ႔က “ဆရာ၀မ္းေလွ်ာၿပီး စိတ္တုိေနတာ ခု မင္းတုိ႔လာစကားေျပာလုိ႔ စိတ္ ၾကည္လင္သြားတာ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္” ဟူ၍ပင္ ေက်းဇူးတင္စကား ေျပာလုိက္ပါေသးသည္ ခင္ဗ်ား။

“ဧည့္သည္ေတာ္” ကဗ်ာကုိ ကၽြန္ေတာ္မွသာ စိတ္၀င္စားသည္မဟုတ္ပါ။ အျခား စိတ္၀င္စားသူ ေတြလည္း ရွိပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ သူတုိ႔မွာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔လုိ ဆရာမင္းသု၀ဏ္ထံ ေမးခြင့္မသာသျဖင့္ “အႏုမာန အယူအဆ” ျဖင့္သာ ဖြင့္ဆုိၾကပါသည္။

တဦးကေတာ့ ဤကဗ်ာသည္ ျမန္မာတုိ႔၏ ဧည့္သည္ခ်စ္ေသာ၊ ဧည့္သည္အေပၚ ဧည့္၀တ္ ေက်ပြန္ ေသာ၊ ဧည့္သည္ကုိ အၿမဲႏွစ္လုိစြာႀကိဳဆုိတတ္ေသာ ျမန္မာစိတ္ရင္း ကုိ ေဖာ္က်ဴးျခင္း ျဖစ္ႏုိင္သည္ ဟု ဖြင့္ဆုိပါသည္။ ကဗ်ာဆုိတာက စာဖတ္သူဘက္ကလည္း ကုိယ့္အျမင္ႏွင့္ကုိယ္ ဖြင့္ဆုိ ေကာက္ ယူႏုိင္သည္ျဖစ္ရာ သဲလြန္စလံုး၀ မရွိေသာ ဤသုိ႔လည္း ေကာက္ယူႏုိင္သင့္သည္ျဖစ္ရာ ဘ၀င္က် လွသည္မဟုတ္ေစကာမူ လက္ခံႏုိင္သင့္ဖြယ္ျဖစ္ေသာ ေကာက္ယူဆင္ျခင္မႈ ျဖစ္သည္ဟု ဆုိႏုိင္ပါ သည္။

ေနာက္တခုကေတာ့ အေ၀းသင္တကၠသုိလ္ ျမန္မာစာဌာန၏ ပုိ႔ခ်ခ်က္ကုိ ဖတ္ရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ၀ိပႆနာအလုပ္ အားထုတ္ေသာ ဗုဒၵဘာသာ၀င္တုိ႔သည္ ေသျခင္းတရား ကုိ မေၾကာက္ပါ။ ေတြ႔ ၾကံဳရမည့့္ေသျခင္းတရားကုိ ေအးေဆးတည္ၿငိမ္စြာရင္ဆုိင္ဖုိ႔ အသင့္ျပင္ထားၿပီး ျဖစ္ပါသည္။ ထုိ႔ ေၾကာင့္ စာဆုိက “လာၿမဲဓမၼတာ မိမိထံသုိ႔ လာကုိ လာရမည္ျဖစ္ေသာ ေသျခင္းတရား” ကုိ ႀကိဳဆုိ ေနျခင္းျဖစ္သည္ဟု ယူဆထားသည္ကုိ ေတြ႔ရပါသည္။ ဤေကာက္ယူခ်က္ကေတာ့ ” ဒီပုိ႔ခ်သူဟာ ၀ိပႆ       နာအလုပ္ကုိ အားထုတ္ေနၿပီး ေသျခင္းတရားကုိ တည္ၿငိမ္စြာလက္ခံဖုိ႔ ႏွလံုးသြင္းထား ႏုိင္ သူျဖစ္ဟန္တူသည္” ဟု နားလည္ရေစသည္ျဖစ္ေသာ္လည္း မိမိစိတ္ညြတ္ရာဘက္သုိ႔ အတင္းဆြဲ ယူ ေကာက္ခ်က္ခ်ထားသည္၊ “အတၱေနာမတိ” မ်ားေနသည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ယူဆမိပါသည္။

“ဧည့္သည္ေတာ္” ကဗ်ာထဲက အေပၚယံအေၾကာင္းအရာမွာ ရွင္းလင္းစြာသိႏုိင္သျဖင့္ ရွင္းျပဖုိ႔ မလုိပါ။ အတြင္းသားအေၾကာင္းအရာမွာသာ သြယ္၀ုိက္မႈသေဘာ အားႀကီးလွသျဖင့္ နားလည္ဖုိ႔ ခက္ေနရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ဤကဗ်ာတြင္ “ေသာ့ခ်က္စကားမ်ား” အျဖစ္ “ဧည့္သည္ေတာ္၊ ေန ေရာင္ျခည္ထုိး၊ လုပ္ငန္းပ်ဳိးခုိက္“၊ ” လာရာ၀င္း၀ ေနျခည္လွသုိ႔ ”၊ ” ထြက္သြားျပန္သည္ ၀င္းေန ျခည္သုိ႔ ” ၊ “ ေနျခည္ထဲက ကိုဧည့္သည္ “ ဟူေသာ စကားသံုးတုိ႔ကုိ ေတြ႔ႏုိင္ပါသည္။

“ဧည့္သည္ေတာ္” ဟူ၍ “ေတာ္” ဟူေသာ စကားလံုးကုိေတာင္ ထည့္သံုးထားျခင္းျဖင့္ ထုိဧည့္သည္ မွာ စာဆုိက ႏွစ္သက္လုိလားစြာႀကိဳဆုိအပ္သည့္ လာျခင္းေကာင္းေသာ ဧည့္သည္မ်ဳိး ျဖစ္ေၾကာင္း သိသာေစပါသည္။ ထုိဧည့္သည္ေတာ္ လာတတ္ေသာအခ်ိန္က တခုတည္းပါ။ အၿမဲ ထုိအခ်ိန္မွာ သာ လာတတ္ေသာ ဧည့္သည္ျဖစ္ပါသည္။ ထုိအခ်ိန္မွာ “ေနေရာင္ျခည္ထုိး လုပ္ငန္းပ်ဳိးခ်ိန္”ပါတဲ့။ ေနျခည္၀င္း၀င္း လင္းျဖာက်လာေသာအခ်ိန္မွာ စာဆုိက သူ႔လုပ္ငန္းေလးကုိ အစပ်ဳိးေနခ်ိန္၌ ဒီ ဧည့္သည္က ေရာက္လာၿမဲျဖစ္ပါသတဲ့။ ၾကည္းႏူးစရာေကာင္းတဲ့အခ်ိန္၊ အႏုပညာဉာဏ္ ပြင့္လန္း ျဖာမယ့္ ဒီအခ်ိန္မ်ဳိးမွာ စာဆုိက ဘာလုပ္ငန္းမ်ဳိးကုိ အစပ်ဳိး လုပ္ကုိင္ေနမွာပါလဲ။ စာဆုိ – ဆုိမွေတာ့ ကဗ်ာဖြဲ႔ဖုိ႔ အစပ်ဳိးခ်ိန္ မျဖစ္ႏုိင္ေပဘူးလား။ ဒါဆုိရင္ …..

ဧည့္သည္ေတာ္ ၀င္ေရာက္လာတတ္ေသာ ေနရာကုိလည္း “လာရာ၀င္း၀၊ ေနျခည္လွသုိ႔” ဟု စာဆုိက ျပထားသည္။ “လွပေသာ ေနေရာင္ျခည္ ၀င္း၀င္းကေလးမ်ား ၀င္ေရာက္ လင္းလက္ ေနရာ ၀င္းတံခါးအ၀” ကေနၿပီး ဧည့္သည္ေတာ္က ၀င္ေရာက္လာတတ္ပါသတဲ့။ ျပန္ေတာ့လည္း ေနေရာင္ျခည္၀င္းပရာ တံခါး၀ဆီ ကုိပဲ ျပန္ပါသတဲ့။ “ထြက္သြားျပန္သည္ ၀င္းေနျခည္သုိ႔ “ပါတဲ့။ ၀င္ရာထြက္ရာ “၀င္းတံခါးေပါက္” ကုိ ႏွစ္သက္ခ်စ္ခင္ဖြယ္ စာဆုိက ျပထားသည္မွာလည္း တစံု တခုကုိ သေကၤတျပဳထားတာ ျဖစ္ႏုိင္ပါသလား။ နိမိတ္ပံုဖန္တီးဖြဲ႔ဆုိထားတာ ျဖစ္ႏုိင္ပါသလား။ ဧည့္သည္ေတာ္သည္ အဲဒီ၀င္းတံခါးဆီကပဲ ၀င္လုိက္ထြက္လုိက္ လုပ္ေနတတ္သည္ဟု ဆုိထား ေသရာ “ေနျခည္မထုိး လုပ္ငန္းမပ်ဳိး” ဘဲေနခ်ိန္မွာေတာ့ ဒီဧည့္သည္က လာေရာက္ေလ့မရွိ ေၾကာင္း သိႏုိင္ပါသည္။

စာဆုိက “လုပ္ငန္းပ်ဳိး” ခုိက္မွာ ေရာက္လာတတ္ေသာ ဧည့္သည္ေတာ္မွာ “စပ္မိစပ္ရာ” ေျပာၿပီး ျပန္သြားတတ္သည္ဟုဆုိထားရာ စာဆုိ၏လုပ္ေဆာင္ဆဲလုပ္ငန္းႏွင့္ ဆက္စပ္မႈရွိေသာ္လည္း တုိက္႐ုိက္မူ မပတ္သက္ေၾကာင္း သိႏုိင္ပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ ထုိ ” စပ္မိစပ္ရာ ” သည္ စာဆုိအတြက္ ေတာ့ ႏွစ္လုိဖြယ္ “စကားေကာင္း” ျဖစ္ဟန္ တူပါသည္။ “ ဘာေၾကာင့္လဲ ” ဆုိေတာ့ ထုိဧည့္သည္ ၏ ႐ုတ္တရက္လာ၊ ႐ုတ္တရက္ ျပန္တတ္ေသာသဘာ၀ကုိ သိေနၿပီျဖစ္ေသာ စာဆုိက အိမ္ဦးခန္းမွာ ကြမ္းယာအသင့္ ဖ်ာအသင့္ႏွင့္ျပင္ဆင္ကာ ထုိဧည့္သည္ေတာ္ကုိ ႀကိဳလင့္ေစာင့္စားေနၿပီလုိ႔ ေဖာ္ျပထားလုိ႔ပါပဲ။ ေကာင္းျမတ္ေသာ တစံုတခုကုိ “ဧည့္သည္ေတာ္” က စာဆုိအား ရရွိေစလုိ႔ပဲ ျဖစ္မွာပါ။

ဆုိဗီယက္႐ုရွားမွ ကမၻာေက်ာ္ကဗ်ာဆရာ မာယာေကာ့စကီသည္ တညေသာအခါ၌ အိပ္ေပ်ာ္လုလု အခ်ိန္တြင္ စိတ္ကူးေကာင္းကေလးတခု ႐ုတ္တရက္ ေခါင္းထဲ၀င္ လာခဲ့သည္ကုိ အသင့္ရွိေနေသာ မီးျခစ္ဆံဘူးခြံေပၚ၌ အိပ္ခ်င္မူးတူးႏွင့္ အတုိေကာက္ေရးမွတ္ထားလုိက္ၿပီး အိပ္ေပ်ာ္သြားပါသတဲ့။ နံနက္က်ေတာ့ မေန႔ညက စိတ္ကူးေကာင္းကေလး ၀င္လာခဲ့သည္ကုိ သတိရၿပီး ေရးမွတ္ထားတဲ့ မီးျခစ္ဘူးခြံကေလးယူၾကည့္လုိက္ေတာ့ သူေရးမွတ္ထားတာက “ေျခေထာက္တဘက္” ဆုိတဲ့ စကားလံုးျဖစ္ေနပါသတဲ့။ အဲဒီစိတ္ကူးေလးကျဖစ္လာတဲ့ကဗ်ာစာသားေလးကေတာ့ “ေျခေထာက္ တဘက္ပဲရွိေတာ့တဲ့ စစ္သားကေလးဟာ သူ႔ေျခေထာက္ကုိျမတ္ႏုိး သလုိ မင္းကုိ ငါ ျမတ္ႏုိးပါတယ္ မာရီယာ” ဆုိတဲ့ ကဗ်ာစာသားပါပဲတဲ့။

ကြယ္လြန္ခ်ိန္အထိ ရန္ကုန္တို္င္း ကမာရြတ္ျမိဳဳ႕နယ္ NLD ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုုယ္စားလွယ္အျဖစ္ ျပည္သူ႔ဘက္က ရပ္ခဲ့တဲ့ ဆရာႀကီးမင္းသု၀ဏ္ (ခ) ဦး၀န္
ကြယ္လြန္ခ်ိန္အထိ ရန္ကုန္တို္င္း ကမာရြတ္ျမိဳဳ႕နယ္ NLD ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုုယ္စားလွယ္အျဖစ္ ျပည္သူ႔ဘက္က ရပ္ခဲ့တဲ့ ဆရာႀကီးမင္းသု၀ဏ္ (ခ) ဦး၀န္

 

ကဗ်ာစိတ္ကူးဆုိတာ ဒီလုိပဲမထင္မွတ္တဲ့အခ်ိန္မွာ မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ ၀င္ေရာက္လာတတ္သည္။ “ငါ မွတ္မိမွာပဲ” ထင္ၿပီး ေရးမွတ္မထားလွ်င္ ေမ့သြားတတ္သည္။ ထုိစိတ္ကူးေကာင္းကေလးကုိ သတိ ရႏုိး ကဗ်ာေတြေလွ်ာက္ဖတ္၊ အဘိဓာန္ေတြေလွ်ာက္ၾကည့္ – ဒီလုိနဲ႔ပဲ တုိက္ဆုိင္သြားရင္ ေမ့ေန တာေလး ျပန္ေပၚလာတတ္သည္။ ”ဘယ္လုိမွလဲ စဥ္းစားလုိ႔မရ၊ စာအုပ္ေတြထဲက စကားလံုးေတြ မွာ တုုိက္ဆုိင္မႈလဲမရွိလုိ႔သတိျပန္ရမလာခဲ့ရင္ “ တသသႏွင့္ ႏွေမ်ာေနတတ္ၾကပါသည္။ ဒါေပမယ့္ တခါတေလက်ေတာ့ မစဥ္းစားဘဲေနခါမွ ျပန္ေပၚလာတတ္ျပန္ေရာ။ အဲဒီက်မွ အမိအရ ေရးမွတ္ ၾကရပါသည္။ ဒီအေတြ႔အၾကံဳမ်ဳိးကုိ စာေပသမားတုိင္း အထူးသျဖင့္ ကဗ်ာေရးသူတုိင္းလုိလုိ ၾကံဳ ေတြ႔ရတတ္ပါသည္။ ဤစိတ္ကူးေကာင္းကေလးမ်ားသည္ ကဗ်ာစာဆုိတုိ႔အတြက္ “ေကာင္းျမတ္ ေသာ တစံုတခု” ပင္ ျဖစ္ပါသည္။

“ ေခါင္းထဲ ၀င္လာတုန္းက စကားလံုးေကာင္းေလးပဲလုိ႔ သိလုိက္တယ္။ မွတ္မိမွာပဲလုိ႔လဲ ထင္ထားတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ေမ့သြားတယ္။ ေမ့သြားကာမွ ႏွေမ်ာ ၿပီး ျပန္ေတြးေတာ့ ေတြးမရ၊ တုိက္ဆုိင္တဲ့ စကားလံုးေတြ႔ရင္ ျပန္ေပၚလာမလားဆုိၿပီး အဘိဓာန္ေတြ ေလွ်ာက္လွန္ၾကည့္၊ ကဗ်ာစာအုပ္ ေတြ ေလွ်ာက္ဖတ္ၾကည့္ လုပ္မိလဲ ေပၚခ်င္မွ ေပၚလာတတ္သည္။ အဲဒီလုိ စကားလံုးေကာင္း ေလးေတြ စိတ္ကူးေကာင္းေလးေတြ ၀င္လာလုိက္၊ ေပ်ာက္သြားလုိက္ ျဖစ္တတ္တဲ့သေဘာကို သိ သြားတဲ့အခါက်ေတာ့ စာအုပ္နဲ႔ခဲတံနဲ႔ေရးစရာမွတ္စရာ အသင့္ျပင္ထားရတယ္။ ေပၚလာတုိင္း သတိထား ေရးမွတ္ရတယ္။ အဲဒီသေဘာကုိ ဧည့္သည္ေတာ္ မွာ ေရးထား တာ” လုိ႔ ဆရာမင္းသု ၀ဏ္က ရွင္းျပပါသည္။ ၁၉၈၄ ခုႏွစ္ဦးပုိင္းေလာက္က ရွင္းျပခဲ့တာပါ။

ဒါေၾကာင့္ …. ဒီကဗ်ာမွာ ဆရာမင္းသု၀ဏ္က “အဲဒါကုိ ေျပာထားတာလုိ႔” ယခု ဖြင့္ေျပာလုိက္လွ်င္ စာေပအႏုပညာပုိးရွိသူတုိင္းက “ ေၾသာ္ … ဟုတ္သားပဲ” ဟု မိမိတုိ႔အေတြ႔အၾကံဳႏွင့္ယွဥ္၍ ဘ၀င္ က်က် လက္ခံသြားၾကမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္သိပါသည္လုိ႔ ေျပာခဲ့တာေပါ့ခင္ဗ်ာ။

(ဤသုိ႔ အေျဖကုိသိသြားေသာအခါ၌ ဆရာမင္းသု၀ဏ္ဖန္တီးခဲ့ေသာ သေကၤတမ်ား၊ နိမိတ္ပံုမ်ား ကုိလည္း အလြယ္တကူ သိျမင္လာႏုိင္ၿပီ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ၎သေကၤတ၊ နိမိတ္ပံုတုိ႔အေၾကာင္းကုိ မေဖာ္ျပလုိက္ေတာ့ပါ။)


ေသာ္ထြန္း