ကြၽန္ပညာႏွင့္ သခင္ပညာ (ေရးသူ – ကိုေအာင္ဆန္း)

Posted on Posted in ပညာေရး
Aung_San_color_portrait
အမ်ိဳးသားေခါင္းေဆာင္ၾကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း

လူႀကီးႏွင့္ လူငယ္

တိုင္းျပည္ထူေထာင္ေရး လုပ္ငန္းတြင္ လူႀကီးႏွင့္ လူငယ္ဟူ၍ အလုပ္သမား ႏွစ္မ်ဳိးႏွစ္စား ရွိေလသည္။ လူႀကီးတို႔အဖို႔မွာ ေကာင္းမြန္ေသာ နည္းလမ္းမ်ားကို ညႊန္ျပႏိုင္သည့္ စြမ္းရည္သတိၱ ရွိေစရမည္။ လူငယ္တို႔မွာကား ထိုသို႔ ညႊန္ျပသည့္လမ္းကို တန္းတန္းေျဖာင့္ေျဖာင့္ ေၾကာက္ရြံ႕ျခင္းကင္းဘိလ်က္ လိုက္ရဲရေပမည္။

ယခု ျမန္မာျပည္တြင္ကား လူႀကီးမ်ားမွာလည္း စြမ္းရည္သတၱိ မရွိ၊ ဗလာခ်ည္း ျဖစ္ေနသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ လူငယ္တို႔ကား ေကာင္းမြန္ေသာ နမူနာျပရမည္ျဖစ္ေသာ လူႀကီးမ်ားစြာတို႔သည္ ကလပ္တက္ျခင္း၊ ဖဲ႐ိုက္ျခင္း၊ အမ်ဳိးမ်ဳိး ကလိမ့္ေစ့ျငမ္းဆင္သည့္ အမႈမ်ဳိးသာ ေတြ႕ရ၏။ သို႔ျဖစ္ရကား အကယ္၍ ေဆာင္ရြက္ခ်င္ေသာ လူငယ္မ်ားမွာ ညႊန္ျပမည့္ အလင္းေရာင္ကင္းမဲ့လ်က္ အမိုက္ေမွာင္ထဲတြင္ ေျခစမ္းလက္စမ္းျဖင့္သာ အခ်ိန္ကုန္ရေလသည္။

အခ်ဳိ႕ေသာ သူတို႔က လူႀကီးမ်ားကို ဆဲသည္ဟု လူငယ္တို႔အား အျပစ္တင္ၾကေလသည္။ သို႔ေသာ္ ဤအေရး ဤကိစၥမွာ လူငယ္ႏွင့္ လူႀကီး ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္စလံုး အျပစ္မကင္းၾကေပ။ လူႀကီးတို႔မွာ ေဖာ္ျပခဲ့သည့္အတိုင္း ေကာင္းမြန္ေသာ လမ္းညႊန္ျပျခင္း မရွိ။ လူငယ္တို႔မွာ လူႀကီးတို႔၏ အျပစ္ကို ျပ႐ုံမွ်တစ္ပါး အျခားအလုပ္ျပျခင္း မရွိေသး။

ကြၽႏု္ပ္တို႔အဖို႔မွာမူကား အိႏၵိယျပည္မွ မဟတၱမဂႏီၵ၊ စီအာဒတ္၊ မိုတီလာေန႐ူး၊ တိလတ္၊ အစရွိသူတို႔ကဲ့သို႔ လည္းေကာင္း၊ အိုင္ယာလန္မွ ဒီဗလာရာ၊ အီတလီျပည္မွ ဂယ္ရိေဘာလဒီ၊ မစ္ဇနိတို႔ကဲ့သို႔ လည္းေကာင္း၊ ကြၽႏု္ပ္တို႔က ထိုလူႀကီးတို႔၏ ေနာက္လိုက္အျဖစ္ လိုက္ပါေဆာင္ရြက္ရန္ အသင့္ပင္ ရွိေလသည္။ ထိုသို႔ ေခါင္းေဆာင္ႏိုင္မည့္၊ ထိုသို႔ ေခါင္းေဆာင္ရဲမည့္ ပုဂၢဳိလ္တစ္ဦး ထြက္ပါေလ၊ ေစာင့္လ်က္ ကြၽႏု္ပ္တို႔ ေမွ်ာ္ေနမည္။

…..ဟီရိၾသတၱပၸတရား ကင္းမဲ့လ်က္ ၎တရားကိုပင္ နားမလည္ႏုိင္ ရွိေနေပေသးသည္။ မေၾကာက္ရမည့္ ေနရာတြင္ ေၾကာက္၍၊ မရွက္ရမည့္ ေနရာတြင္ ရွက္ေနသည္ကို ေတြ႕ရေပေသးသည္။ ႏိုင္ငံျခားသားတို႔ကို ျမင္လွ်င္ ဒူးတုန္ခ်င္စိတ္ မေပ်ာက္ေသး။ ေဘာလံုးပြဲတြင္ ဆဲခ်င္၊ ဆိုခ်င္၊ ေသာင္းက်န္းခ်င္သည့္ စိတ္ဓာတ္မွာလည္း အထူးရွက္စရာ ေကာင္းေလသည္။ လြတ္လပ္ေသာ အလုပ္ကို မခင္မင္၊ လြတ္လပ္ေသာ ဘ၀၏ တန္ဖိုးကို မသိ၊ ထို႔ေၾကာင့္ လြတ္လပ္ေသာဘ၀ကို မေတာင့္တ၊ မၾကံဆ၊ ရေအာင္ မႀကိဳးစားၾကဘဲ ေရႊရည္မြမ္းမံထားေသာ ေလွာင္ခ်ဳိင့္ထဲတြင္ အေပ်ာ္ႀကီး ေပ်ာ္ေနၾကေပသည္။

ကြၽႏု္ပ္တို႔ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားတို႔တြင္ အလြမ္းနာသမားတို႔ကား မ်ားလွစြာ၏။ သို႔ေသာ္ တလြဲလြမ္းေနသည္ကို ေတြ႕ရေပသည္။ သနားတတ္ေသာ သူမ်ားကိုလည္း ေတြ႕ရပါ၏။ သို႔ေသာ္ တလြဲသနား ေနၾကေပသည္။ ခ်စ္ေယာင္ေဆာင္၍ ေသေအာင္သတ္တတ္ေသာ ရန္သူတို႔က အ႐ွဴအ႐ႈိက္ႏွင့္ ငိုခ်င္းခ်သည္ကို ျမင္ရေသာအခါ ရင္ထဲတြင္ ဖိုလႈိက္ဖိုလႈိက္ႏွင့္ ၀မ္းနည္းသည့္ စကားသံမ်ားကို ၾကားရေပသည္။ ဘက္႐ိုက္ေတာ္သူတစ္ေယာက္ ေမာပန္းေန၍ ေကာင္းမြန္စြာ မကားႏိုင္ရွာသည့္အခါ အေတာ္မသိေသာ လူထုႀကီးသည္ မဟာက႐ုဏာေတာ္ အနႏၲိရွိလွ၍ စုတ္တသတ္သတ္ေျပာဆို၊ ၾကသည္ကိုလည္း ၾကားသိရေပသည္။

နာမည္ႀကီးသည့္ ဤတကၠသိုလ္၌ လမ္းညႊန္မည့္ လူႀကီးရွိလွ်င္ လူငယ္တို႔သည္ ေရွ႕သို႔တိုးတက္၍ လုပ္ငန္းကို ထြင္ႏိုင္မည္ ျဖစ္သည့္အျပင္ မိမိတို႔ ထမ္းေဆာင္ႏိုင္ေပလိမ့္မည္။ ကြၽႏု္ပ္တို႔ လူငယ္တို႔ကလည္း ထိုအခ်ိန္ ထိုအခါအတြက္ ယခုကပင္ အသင့္ျပင္ဆင္ ထားရေပမည္။ ႀကိဳးစားအားထုတ္ရေပမည္။ အထူးသျဖင့္ ကြၽႏု္ပ္တို႔ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ ဤအေရးတြင္ အခ်က္အခ်ာ ျဖစ္ေလသည္။

သို႔ျဖစ္လင့္ကစား ယခုလက္ရွိ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားမ်ားမွာ နာမည္ဟည္းသေလာက္ အဆန္မရွိ ျဖစ္ေနသည္ကို ေတြ႕ရေပသည္။ ကြၽႏု္ပ္တို႔ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားတို႔သည္ ယခု ရရွိေနေသာ ကြၽန္ပညာကို အဟုတ္ႀကီး မွတ္ထင္ေနၾက၍ နားထင္ေသြးေရာက္ၿပီးလွ်င္ ျမန္မာတို႔ျပဳသမွ်ကို ႐ႈတ္ခ်ကဲ့ရဲ႕လိုေသာ စိတ္၊ လြတ္လပ္ေသာ သခင္အလုပ္ကို ဂုဏ္နိမ့္သည္ထင္ေသာ စိတ္တို႔ကို ေမြးျမဴထားသျဖင့္ အထက္မေရာက္ ေအာက္မက် ခြသမားမ်ား ျဖစ္ေနၾကေလသည္။

ကြၽႏု္ပ္တုိ႔ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားတို႔သည္ ဟီရိၾသတၱပၸတရား ကင္းမဲ့လ်က္ ၎တရားကိုပင္ နားမလည္ႏုိင္ ရွိေနေပေသးသည္။ မေၾကာက္ရမည့္ ေနရာတြင္ ေၾကာက္၍၊ မရွက္ရမည့္ ေနရာတြင္ ရွက္ေနသည္ကို ေတြ႕ရေပေသးသည္။ ႏိုင္ငံျခားသားတို႔ကို ျမင္လွ်င္ ဒူးတုန္ခ်င္စိတ္ မေပ်ာက္ေသး။ ေဘာလံုးပြဲတြင္ ဆဲခ်င္၊ ဆိုခ်င္၊ ေသာင္းက်န္းခ်င္သည့္ စိတ္ဓာတ္မွာလည္း အထူးရွက္စရာ ေကာင္းေလသည္။ လြတ္လပ္ေသာ အလုပ္ကို မခင္မင္၊ လြတ္လပ္ေသာ ဘ၀၏ တန္ဖိုးကို မသိ၊ ထို႔ေၾကာင့္ လြတ္လပ္ေသာဘ၀ကို မေတာင့္တ၊ မၾကံဆ၊ ရေအာင္ မႀကိဳးစားၾကဘဲ ေရႊရည္မြမ္းမံထားေသာ ေလွာင္ခ်ဳိင့္ထဲတြင္ အေပ်ာ္ႀကီး ေပ်ာ္ေနၾကေပသည္။

ကြၽႏု္ပ္တို႔ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားတို႔တြင္ အလြမ္းနာသမားတို႔ကား မ်ားလွစြာ၏။ သို႔ေသာ္ တလြဲလြမ္းေနသည္ကို ေတြ႕ရေပသည္။ သနားတတ္ေသာ သူမ်ားကိုလည္း ေတြ႕ရပါ၏။ သို႔ေသာ္ တလြဲသနား ေနၾကေပသည္။ ခ်စ္ေယာင္ေဆာင္၍ ေသေအာင္သတ္တတ္ေသာ ရန္သူတို႔က အ႐ွဴအ႐ႈိက္ႏွင့္ ငိုခ်င္းခ်သည္ကို ျမင္ရေသာအခါ ရင္ထဲတြင္ ဖိုလႈိက္ဖိုလႈိက္ႏွင့္ ၀မ္းနည္းသည့္ စကားသံမ်ားကို ၾကားရေပသည္။ ဘက္႐ိုက္ေတာ္သူတစ္ေယာက္ ေမာပန္းေန၍ ေကာင္းမြန္စြာ မကားႏိုင္ရွာသည့္အခါ အေတာ္မသိေသာ လူထုႀကီးသည္ မဟာက႐ုဏာေတာ္ အနႏၲိရွိလွ၍ စုတ္တသတ္သတ္ေျပာဆို၊ ၾကသည္ကိုလည္း ၾကားသိရေပသည္။

သို႔ရာတြင္ ကြၽန္တြင္းနစ္၍ ရတနာ၊ ေရႊ၊ ေငြ ဆံုးပါးပ်က္စီးေနေသာ ကြၽႏု္ပ္တို႔၏ တိုင္းျပည္အတြက္ နံနက္စာ နံနက္၊ ညစာ ည ရွာစားရေသာ မ်ားေျမာင္လွစြာေသာ ဆင္းရဲသားတို႔ အတြက္မူကား သနားျခင္း က႐ုဏာတရားသည္ ေခါင္းပါးလွေပ၏ တကား။ ဤသို႔လွ်င္ ကြၽႏု္ပ္တို႔ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားမ်ားမွာ ပညာ၏ အရိပ္အေယာင္မ်ားသာ ျဖစ္၍ ပညာစစ္၏ အခ်က္အခ်ာျဖစ္ေသာ အဆိုးအေကာင္း တန္ဖိုးကို မေ၀ဖန္ႏိုင္ဘဲ ရွိေလသည္။

…..တိုင္းသူျပည္သားမ်ားမွာ ဤပညာေရးတြင္ ဘာမွ် ေျပာပိုင္ဆိုပိုင္ခြင့္ မရွိ။ တိုင္းသူျပည္သားက ေျမႇာက္တင္ေသာ ကိုယ္စားလွယ္ အနည္းငယ္မွ် အုပ္ခ်ဳပ္ေရးတြင္ ပါေသာ္လည္း တန္ခိုးအာဏာ အလွ်င္းမရွိေပ။ တကၠသိုလ္ေကာင္စီ အစည္းအေ၀းမွာ တစ္ႏွစ္တြင္ တစ္ခါႏွစ္ခါမွ် ျပဳလုပ္၍ နာရီ၀က္ႏွင့္ အစည္းအေ၀းမွ စာတမ္းမ်ားကို ၎တို႔စီစဥ္သလို ဖတ္ျပၿပီးလွ်င္ ၿပီးဆံုးသြားသည္က မ်ားေလသည္ဟု…..

ကြၽန္ပညာႏွင့္ သခင္ပညာ

ဤပညာႏွစ္မ်ဳိးကို အခ်ဳိ႕သူတို႔မွာ နားမလည္ဘဲ ေျပာေနၾကေပသည္။ ဤပညာႏွစ္မ်ဳိးကို ရွင္းလင္းရန္မွာလည္း မလြယ္ကူလွေပ။ က်မ္းတစ္ေစာင္တစ္ဖြဲ႕ႏွင့္ ေရးသားမွ ရွင္းလင္းမည့္အရာ ျဖစ္ေလသည္။

အဂၤလန္၊ ဂ်ပန္၊ အေမရိကန္၊ ျပင္သစ္၊ အီတလီ၊ ဂ်ာမနီ၊ ႐ုရွားတိုင္းျပည္တို႔တြင္ သင္ၾကားေသာ ပညာေရးစနစ္တို႔ႏွင့္ အိႏၵိယျပည္ႏွင့္ ျမန္မာျပည္တြင္ ေပးအပ္ေသာ ပညာေရးစနစ္မွာ မိုးႏွင့္ေျမႀကီးမွ် ကြာျခားေနသည္ကို ေတြ႕ရေလသည္။ ပညာသင္ၾကားေရးရာတြင္ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္း ပညာရပ္မ်ားအျပင္ ႐ိုး႐ိုးသင္ၾကားရာတြင္လည္း စြမ္းစြမ္းတမံ ကိုယ့္ဒူးကိုယ္ခြၽန္လိုသည့္ စိတ္ႏွင့္ ထိုသို႔ျပဳႏိုင္သည့္ အရည္အခ်င္းတို႔ကို ေက်ာင္းသားသူငယ္မ်ား ေမြးျမဴလာႏိုင္ေအာင္ ျပဳျပင္ေပးရမည္။

အိႏၵိယျပည္ႏွင့္ ျမန္မာျပည္ရွိ ပညာေရးစနစ္မွာ မူလတန္း၊ အလယ္တန္း၊ အထက္တန္း၊ တကၠသိုလ္ ဤအဆင့္ ေလးပိုင္းမွ် ရွိေလသည္။ ရွိေသာ အဆင့္ေလးပိုင္းတို႔သည္လည္း ေကာင္းမြန္က်နစြာ မရွိ။ ဤမွ်ေသာ ပညာကို ကြၽႏု္ပ္တို႔ အားေပးရာတြင္ သာရာစားေတြ မ်ားလာေစ၍ ကြၽန္စိတ္သေဘာက္စိတ္ ေပါက္သူမ်ား ရွိလာေအာင္ ျဖစ္ေလသည္။ ဤရည္ရြယ္ခ်က္မွာ အဂၤလိပ္ပညာကို အိႏၵိယတြင္ ပထမစထြင္သူ (ေလာ့ဒ္မက္ေကာလင္း) က လမ္းေၾကာင္းျပခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ အိႏၵိယဘုရင္ခံခ်ဳပ္ တစ္ဦးျဖစ္ေသာ (ေလာ့ဒ္ကာဇံု) ကလည္း အိႏၵိယျပည္ရွိ ပညာေရးစနစ္ကို ခ်ဳပ္ႏိုင္သမွ် ခ်ဳပ္ရမည္ဟု ျမြက္ၾကားဖူးေလသည္။ အေၾကာင္းကား အင္ပိုင္ယာခ်ဲ႕ထြင္ေရးစနစ္ကို တည္တံ့ခိုင္ျမဲေစရန္ ျဖစ္ေလသည္။
အင္ပိုင္ယာခ်ဲ႕ထြင္ေရး စနစ္သည္ အေရးႀကီး အရာပါေသာ ကိရိယာလက္နက္ႀကီးတစ္ခု ျဖစ္သည္ကို ၎အင္ပိုင္ယာခ်ဲ႕ထြင္ေရးကို မႀကိဳက္ႏွစ္သက္သူ အဂၤလိပ္လူမ်ဳိး အခ်ဳိ႕က အတိအလင္း ေရးသားထားၾကေလသည္။ အေ၀းႀကီးမရွာဘဲ အနီးကေလးျဖစ္ေသာ (ျမန္မာစာညြန္႔ေပါင္းက်မ္း) အခ်ီးတြင္လည္း အင္ပိုင္ယာခ်ဲ႕ထြင္ေရး စနစ္ႏွင့္ ပညာေရးစနစ္ မည္သို႔သက္ဆိုင္ေၾကာင္း အရိပ္အျမြက္မွ် ျပထားေလသည္။

သို႔ေသာ ပညာေရးစနစ္ကို အင္ပိုင္ယာခ်ဲ႕ထြင္ေရး စနစ္ႏွင့္ တံသုတ္ကိုယ္ညီေလေအာင္ ျမန္မာျပည္၌ ပညာမသင္မေနရ ဥပေဒ မထားရွိျခင္း၊ သင္ၾကားရန္ ဘာသာရပ္မ်ားမွာ အနည္းငယ္သာရွိ၍ အကုန္အစင္ သင္မေပးျခင္း၊ ေက်ာင္းကန္ အသီးသီးတို႔တြင္ ကေလးသူငယ္တို႔အား အင္ပိုင္ယာခ်ဲ႕ထြင္ေရး စနစ္၏ ေထာက္ပံ့သူမ်ားျဖစ္ေအာင္ အမ်ဳိးမ်ဳိး ျပဳလုပ္ျခင္း၊ တကၠသိုလ္ပညာကို လူတိုင္းမသင္ယူႏိုင္ေအာင္ ပညာတတ္နည္းေအာင္ အမ်ဳိးမ်ဳိးအတားအဆီး အပိတ္အပင္မ်ား ထားျခင္းတို႔ ျဖစ္ေလသည္။

အိုးေဝ မဂၢဇင္း အယ္ဒီတာ ကိုေအာင္ဆန္း
အိုးေဝ မဂၢဇင္း အယ္ဒီတာ ကိုေအာင္ဆန္း

ဥပမာတစ္ခု ျပရေသာ္ ယခု ကြၽႏု္ပ္တို႔ တကၠသိုလ္ပညာေရးစနစ္(ေဂ်ေဟာလဒိန္)(ကာဒီနယ္နယူးမင္း) (အဘရာဟင္ဖလက္နာ) (ပေရာ္ဖက္ဆာဇင္းမန္း) စေသာ ပုဂၢဳိလ္ဘကီးတို႔ ေရးသားခ်က္မ်ားမွ အထူးကြာျခားၿပီးလွ်င္ အတြင္းေရးသိသူတို႔သည္ မည္မွ်ဆိုးရြားသည္ကို သိၾကရေပသည္။ တိုင္းျပည့္ေငြႏွင့္ေဆာက္၍ တိုင္းျပည္ရွိ လူမ်ားအတြက္ ေက်ာင္းျဖစ္ေသာ္လည္း ကြၽႏု္ပ္တို႔တကၠသိုလ္ (ယုဒသန္တကၠသိုလ္ ဆရာျဖစ္သင္အားလံုးေပါင္း ဆိုလိုသည္)မွာ တိုင္းသူျပည္သားတို႔အား (ကေလးကို အရိပ္အေယာင္ျပတယ္ ဖိုးလနတ္သား) မွ်သာ ျဖစ္ေလသည္။

တိုင္းသူျပည္သားမ်ားမွာ ဤပညာေရးတြင္ ဘာမွ် ေျပာပိုင္ဆိုပိုင္ခြင့္ မရွိ။ တိုင္းသူျပည္သားက ေျမႇာက္တင္ေသာ ကိုယ္စားလွယ္ အနည္းငယ္မွ် အုပ္ခ်ဳပ္ေရးတြင္ ပါေသာ္လည္း တန္ခိုးအာဏာ အလွ်င္းမရွိေပ။ တကၠသိုလ္ေကာင္စီ အစည္းအေ၀းမွာ တစ္ႏွစ္တြင္ တစ္ခါႏွစ္ခါမွ် ျပဳလုပ္၍ နာရီ၀က္ႏွင့္ အစည္းအေ၀းမွ စာတမ္းမ်ားကို ၎တို႔စီစဥ္သလို ဖတ္ျပၿပီးလွ်င္ ၿပီးဆံုးသြားသည္က မ်ားေလသည္ဟု ကြၽႏု္ပ္တို႔ ၾကားရေလသည္။ အခ်ဳိ႕က ျမန္မာျပည္ ပညာေရးစနစ္တြင္ ပညာေတာ္သင္ ေစလႊတ္ျခင္းကို ညႊန္ျပၾက၏။ ပညာေတာ္သင္ ေစလႊတ္ျခင္းသည္ စင္စစ္ေကာင္းမြန္ေသာ္လည္း ကြၽႏု္ပ္တို႔ျပည္တြင္ အသံုးျပဳရသည့္ စနစ္မွာ အလြန္ညံ့ဖ်င္းေနသည္။ တစ္ႏွစ္လွ်င္ ပညာေတာ္သင္ ၁၂ ေယာက္မက တစ္ေထာင္လႊတ္ေစကာမူ ယခုစနစ္အရ လႊတ္ေသာ ပညာသင္ယူသူတို႔မွာ တစ္ရာမွာတစ္ေယာက္ ျမန္မာျပည္အား အက်ဳိးရွိေအာင္ ျပဳလုပ္ႏိုင္သည့္ အရည္အခ်င္းရွိမည္ မဟုတ္ေပ။

ပညာေတာ္သင္ ေစလႊတ္သည္ ဆိုသည္မွာ ဘိလပ္သို႔ ပို႔ျခင္းကိုသာ ဆိုသည္မဟုတ္။ တစ္စံုတစ္ခုေသာ အတတ္ပညာ ထြန္းကားရာကို ထိုအတတ္ကို အၿပီးတိုင္ေျမာက္ သင္လိုသူူအား ေစလႊတ္ျခင္း ျဖစ္ေလသည္။ သၾကားလုပ္ငန္း သင္လိုသူအား သၾကားလုပ္ငန္း အႀကီးအက်ယ္ ျပဳလုပ္ရာဌာနသို႔ လည္းေကာင္း၊ လယ္ယာစိုက္ပ်ဳိးေရး လုပ္ငန္းအတတ္ သင္လိုသူအား ထိုအတတ္ျပန္႔ပြားရာ ဌာနသို႔ လည္းေကာင္း၊ အခ်ဳပ္အခ်ယ္မရွိဘဲ ေစလႊတ္ျခင္း ျဖစ္ေလသည္။ သို႔မွသာလွ်င္ တိုင္းျပည္ႀကီးပြားႏိုင္မည္။ ဤကား ဂ်ပန္၊ ႐ုရွား စေသာ တိုင္းျပည္တို႔ ႀကီးပြားပံုတည္း။ ဤကား ကြၽန္ပညာႏွင့္ သခင္ပညာ ခြဲျပပံုတည္း။

မိဘမ်ားသို႔

ပညာေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ ျမန္မာျပည္ရိွ မိဘမ်ားထံသို႔ ကြၽႏ္ုပ္တို႔ အစီရင္ခံလိုသည္။ ယခုေခတ္ႀကီးသည္ကား အၿပိဳင္အဆိုင္ေခတ္ႀကီး ျဖစ္သည္ကို ၎တို႔ သိရွိေကာင္း သိရွိၾကပါလိမ့္မည္။ အၿပိဳင္အဆိုင္ ေခတ္ႀကီးတြင္ ေဟာင္းႏြမ္းေသာ နည္းစနစ္မ်ဳိးျဖင့္ ကြၽႏု္ပ္တို႔ အရွည္သျဖင့္ မတည္တံ့ႏိုင္ပါ။ အစိုးရ ရာထူးဌာနႏၲရတို႔ အတြက္သာ မိမိတို႔ သားသမီး ပညာေရးကို ေရွး႐ႈျပဳ၍ ညႊန္ၾကားျခင္း မျပဳပါလင့္။ အမ်ဳိးႏွင့္တိုင္းျပည္ အက်ဳိးရွိေစမည့္ လုပ္ငန္းမ်ားကို မိမိတို႔သားသမီးမ်ား ျပဳလုပ္ျခင္းကို တားဆီးပိတ္ပင္ျခင္း မျပဳဘဲ အားေပးၾကေစလိုပါသည္။
ေငြအင္အား ျပည္စံုလွ်င္ မိမိတို႔၏ သားသမီးမ်ားႏွင့္ သင့္ေလ်ာ္မည့္ တိုင္းျပည္တို႔ကို ေစလႊတ္ျခင္းက ဤတကၠသိုလ္သို႔ခ်ည္း ေစလႊတ္ျခင္းထက္ ပိုမိုေကာင္းမြန္သည္ဟု ကြၽႏ္ုပ္တို႔ ယူဆမိေပသည္။ ဥပမာဆိုေသာ္ ဂ်ပန္ျပည္သည္ ယခုအခါတြင္ စက္မႈပညာတြင္ အလြန္ထြန္းကား၍ အျခားတိုင္းျပည္မ်ားထက္ ရာခိုင္ႏႈန္း ၅၀ မွ် ပိုမို၍ ဂ်ပန္ျဖစ္ကုန္ ပစၥည္းတို႔ကို ႏိုင္ငံျခားသို႔ တင္ပို႔ႏိုင္ေသလည္။ အျခား အတတ္ပညာမ်ားလည္း ဂ်ပန္ျပည္တြင္ ထြန္းကားေလသည္။ သို႔ျဖစ္ရကား ဂ်ပန္ျပည္သို႔ မိမိတို႔၏ သားသမီးမ်ားကို ပညာသင္ေစလိုလွ်င္ ဤတကၠသိုလ္တြင္ ပညာသင္သည္ထက္ အက်ဳိးရွိမည္ဟု ကြၽႏု္ပ္တို႔ ထင္ေပသည္။

ကြၽႏု္ပ္တို႔ သိရသေလာက္မွာ ဂ်ပန္ျပည္တြင္ ပညာသင္ၾကားရသည့္ စရိတ္သည္လည္း အလြန္ဆံုး တစ္လလွ်င္ ၁၀၀၊ ၁၅၀ မွ် က်မည္ျဖစ္ရာ ကြၽႏု္ပ္တို႔ တကၠသိုလ္တြင္ ပညာသင္ၾကားရသည့္ စရိတ္ႏွင့္ မ်ားစြာ မကြာေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ မိမိတို႔ တစ္သက္မွ် ေကာင္းစားသည္ကို မၾကည့္႐ႈဘဲ ေနာင္လာေနာင္သားမ်ာ၏ အက်ဳိးကို ေမွ်ာ္ကိုး၍ မိဘမ်ားသည္ မိမိတို႔၏ သားသမီးတို႔အား ကမၻာႀကီး တစ္ဖက္စြန္းပင္ ျဖစ္ေစကာမူ ေသာကႏွင့္ သံေယာဇဥ္ကို ေဘးခ်ိတ္၍ စြန္႔စားေစသင့္သည္။ ပညာရွိေစသင့္သည္။ စီးပြားရွာေစသင့္သည္။ ဤသည္သာလွ်င္ ယခုေခတ္ႏွင့္ညီေသာ နည္းလမ္းျဖစ္ေပသည္။

ကိုေအာင္ဆန္း

(ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းေက်ာင္းသားဘဝ ကေရးသားခဲ့ေသာ ကၽြန္ပညာ နဲ႔ သခင္ ပညာ  ေဆာင္းပါးကို ျပန္လည္ မွ်ေဝပါသည္)