သၾကၤန္ ၄၅ (အိုးေဝမ်ိဳး)

Posted on Posted in ယဥ္ေက်းမႈရႈခင္း, ျမန္မာ႔ဓေလ႔

padaukသၾကၤန္ ၄၅ (အိုးေဝမ်ိဳး)

ႏွစ္သစ္ကား ကူးျမဲ.. ကူးျပန္ေလျပီ…။
သၾကၤန္ဆိုသည္ ကူးေျပာင္းျခင္းဟု ဆိုၾကသည္။
ႏွစ္ေဟာင္းမွသည္ ႏွစ္သစ္ဆီသို႔၊ အက်င့္ေဟာင္းမွသည္ အက်င့္သစ္ဆီသို႔။
… သို႔ ဆိုလွ်င္ အညစ္ေဟာင္းမွသည္ အညစ္သစ္ဆီသို႔ ေတာ့ မျဖစ္တန္ေကာင္းရာ။
အကယ္တႏၱိ ႏွစ္သစ္ကူးသည္ အရင္ကလို ေက်ာ္လႊား ျဖတ္သန္းသြားေသာ သာမန္ေန႔ရက္ တရက္မွ်သာ ျဖစ္သည္။ ေမြးေန႔သည္လည္း ထိုနည္းပင္၊ ေသေန႔သည္လည္း အလားတူ၊ ေထာင္ကလြတ္၊ ရွင္လိင္ျပန္၊ မဂၤလာေဆာင္ ေန႕တို႔သည္လည္း ခါတိုင္းလို သာမန္ေန႔တေန႔မွ်သာျဖစ္ေတာ့သည္။

သို႔ေသာ္ ခ်စ္သူနဲ႔စေတြ႕ေသာေန႔၊ ခ်စ္သက္လက္ေဆာင္ေပးေသာေန႔ ၊ စိတ္ေကာက္ျပီး ေရခဲမုန္႔ေတြ မစားသျဖင့္ အေရေပ်ာ္ကုန္ေသာ ေန႔ စသျဖင့္တို႔သည္ စာအုပ္ထဲေရးမွတ္ၾက၊ အထူးျပဳၾက ေလသည္။
သည္နည္းႏွင္ႏွင္ ပုဂၢလိက သတ္မွတ္မႈမွသည္ အေရအတြက္ ပိုမ်ားေသာ အုပ္စု၊ လူ႔အဖြဲ႕အစည္း ျဖစ္လာေသာအခါ အထက္က ဆိုျပီးေသာ ေန႔တို႔ကိုလည္း အထူးျပဳၾက၊ ေရးမွတ္ၾက၊ ပံုႏွိပ္ၾက အမ်ားသတ္မွတ္ေသာ အေၾကာင္း အရာမ်ားကုိ ေျပာၾက၊ ေရးၾကသျဖင့္ အမ်ားက အာရံုစိုက္ကာ အားေပးၾက၊အသိအမွတ္ျပဳၾက၊ အသံုးျပဳၾကနဲ႔ အမ်ားဆိုင္ ျဖစ္လာၾကေသာအခါ….။
ထိုေန႔တို႔သည္ သာမန္ေန႕ မ်ား မဟုတ္ၾကေတာ့ေပ…၊အုပ္စု၊ လူမ်ိဳးစု၊ ႏိုင္ငံ စသျဖင့္ အစုအေဝးတခု၏ ယဥ္ေက်းမႈျဖစ္လာရေပေတာ့သည္။ စည္းမ်ဥ္းျဖစ္လာရေတာ့သည္။ လူမႈဥပေဒေတြ ျဖစ္လာ ၾကေတာ့ သည္။ ထိုဓေလ့တို႔ကို ထိမ္းသိမ္းရန္ ဓေလ့တို႔ကို ေႏွာက္ယွက္ဖ်က္ဆီးေသာသူမ်ားကို ကာကြယ္တားဆီး မႈ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားလည္း တစ၊တစ တီထြင္ကာ ထြန္းကား ေပၚေပါက္လာေလေတာ့သည္။
၄င္းအျပင္ လူတို႔သည္ အျပဳအမူအားျဖင့္ တခ်ိဳ႕ေသာအမႈတို႔ကိုလည္း ျပဳလုပ္ၾကေလသည္။ သီလယူၾကသည္၊ အရက္လႈၾကသည္၊ ယၾတာအားျဖင့္ ကေလးေရာင္းၾကသည္၊ ဝယ္ၾကသည္၊ ကတိခံ၊ ကတိယူၾက သည္မွာလည္း သာမန္အလုပ္ မွ်သာ ျဖစ္သည္။
သို႔ေသာ္ ၂ ဦးသား လက္သန္းခ်င္းခ်ိတ္၍ သေဘာတူၾကသည္၊ ဟိုင္းဖိုက္ဟု တူေၾကာင္းျပၾကသည္၊ ခြက္ေျမာက္၍ ကမ္ပိန္းၾကသည္၊ ဒိုင္ယာယီ စာအုပ္ၾကား စြယ္ေတာ္ရြက္ကေလးမ်ား တျခမ္းစီ ခြဲယူျပီး ညွပ္သူလည္း ညွပ္ၾကေလသည္။ မပ်က္ကြက္ရေအာင္ အထူးလံု႔လစိုက္ၾကေလသည္။ ဒိုင္ယာယီ စာအုပ္ကေလး ေသခ်ာသိမ္းလို႔၊ ေသာ့ခေလာက္ ေလးပါေသာ စာအုပ္မ်ိဳးကို ေရြးခ်ယ္လို႔၊ တဖက္ဖက္က ေဖါက္ဖ်က္ယင္ စိတ္ဆိုးလို႔၊ နာက်ည္းလို႔၊ တခ်ိဳ႕ဆို ေသေၾကာင္းၾကံတဲ့အထိ။

အႏွီ သာမန္ေန႔ရက္မ်ား၊ သာမန္အျပဳအမႈမ်ားသည္ အျခားလူတဦးဦး ႏွင့္ သို႔မဟုတ္ လူတစုႏွင့္၊ သို႔မဟုတ္ တိုင္းျပည္တျပည္ႏွင့္ မဆက္စပ္သေရြ႕ သာမန္မွ်သာျဖစ္ၾကသည္။
သို႔ေသာ္….။ သီလယူသည္ ဆိုရာမွာ သီလေပးသူ ရွိေလသည္။မိန္႔ခြန္းေျပာလွ်င္နားေထာင္သူရွိသည္၊ မဲဆြယ္လွ်င္ မဲေပးသူလည္းရွိသည္။ခ်စ္သူ၊ခင္သူေတြအၾကား စြယ္ေတာ္ရြက္ တျခမ္း စာအုပ္ၾကားညွပ္ဖို႔ ျဖစ္လာလွ်င္လည္း အလားတူ က်န္ စြယ္ေတာ္ရြက္ တျခမ္းကို အျမတ္တႏိုးသိမ္းထားသူလည္းရွိရေပမည္။
အႏွီေန႔ ၊အႏွီအျဖစ္အပ်က္တို႔တြင္ပါဝင္ေသာ Other party ေခၚ တဖက္လူ၊ သို႔မဟုတ္ တဖက္ လူေတြ၊ လူအဖြဲ႕အစည္းေတြ၊ ႏိုင္ငံေတြ အစရွိသည့္ ဆက္စပ္မႈမ်ားရွိလာၾကသည္။ ထိုဆက္စပ္သူမ်ားသည္ မိမိတဦးခ်င္းစီ၏ လုပ္ေဆာင္မႈမ်ားအတြက္ ေကာင္းေၾကာင္း၊ ဆိုးေၾကာင္း သက္ေသေတြျဖစ္လာသည္၊ ထိုနည္းျဖင့္ လူအဖြဲ႕အစည္း လူအသိုင္းအဝိုင္းအတြင္း ေကာင္းသူ၊ဆိုးသူ၊ ကတိတည္သူ၊ ကတိမတည္သူ၊ စသျဖင့္ သတ္မွတ္ေျပာဆို ေခၚေဝၚ၊ သတ္မွတ္ၾကေလသည္။

တခ်ိဳ႕ေသာသူမ်ားကား သက္ရွိလူတို႔ကို အသိသက္ေသမျပဳပဲ ေညာင္ညိဳပင္၊ အင္းလ်ားကန္ ကမၻာေျမၾကီး စသျဖင့္ သက္ေသျပဳ ၊ ကတိျပဳၾကသလို ဗုဒၶဆင္းတုေတာ္၊ ဘုရားေစတီ၊ ခရစ္ေတာ္ ထာဝရ ဘုရားသခင္ စသျဖင့္တို႔ကို တိုင္တည္သစၥာျပဳၾကသည္။
ဤနည္းႏွင့္ တခ်ိဳ႕ ကိုယ္က်င့္တရား အေလ့ထံုမြမ္းသူမ်ားကလည္း မိမိကိုယ္ကို သစၥာတရား ရွိသူအျဖစ္ ကိုယ္တိုင္အာမခံက ကတိသစၥာတို႔ကို ေစာင့္ထိန္းၾက၊ ရိုေသၾက၊ က်င့္ဝတ္၊ ကတိပ်က္လွ်င္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ရွက္ၾက၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အျပစ္ေပးၾကသည္။
ဤသို႔ျဖင့္ သာမန္ေန႔ကေလးမ်ားသည္ အေလးအနက္ျပဳရာေန႔ၾကီး၊ ရက္ၾကီး၊ အခါၾကီးေတြ ျဖစ္လာသကဲ့သို႔ သာမန္အျပဳအမူေလးမ်ားသည္လည္း ကတိ၊ သစၥာ၊ အဓိဌာန္ အစရွိတဲ့ လူအဖြဲ႕အစည္းက တန္ဖိုးထား ရေသာ၊ ေလးစားရေသာ လူ႕ဂုဏ္သိကၡာမ်ား၊လူ႔က်င့္ဝတ္မ်ား ျဖစ္လာၾကေလေတာ့သည္။

အေလးအနက္ သတ္မွတ္ထားေသာေန႔ရက္တို႔တြင္ပါဝင္ေသာ ျမန္မာတို႔ရဲ႕ ႏွစ္သစ္ကူးသည္လည္း အခုေရာက္လာျပန္ေခ်ျပီတည္း။ ႏွစ္ေဟာင္းက ႏွစ္သစ္ကူး အထိမ္းအမွတ္၊ အဓိဌာန္၊ ကတိစကား တို႔ကိုလည္း ျပန္လည္သံုးသပ္ၾက၊ လာမည့္ ႏွစ္သစ္အတြက္ အဓိဌာန္အသစ္၊ ဆံုးျဖတ္ခ်က္အသစ္ ေတြခ်မွတ္ၾကရေပဦးမည္။

ႏွစ္သစ္ပဲကူးကူး၊ ကေလးပဲ ေရာင္းေရာင္း၊ ေဆးလိပ္ပဲ ျဖတ္ျဖတ္၊ လက္ထပ္ဖို႔ပဲ ၾကံၾကံ၊ သီလပဲ ယူယူ၊ အရက္ပဲလႈလႈ ၊ မိမိ လုပ္ရမည္႕ အမႈ၊ကိစၥတို႔ ကို အေလးအနက္ထား၍ ျပီးေျမာက္ေအာင္လုပ္ျခင္း အားျဖင့္ ဆက္စပ္သူ မ်ား၊ တိုင္တည္သူမ်ား ကို ေလးစား ရာက်သလို မိမိအတြက္လည္း လိပ္ျပာလံုျပီး ကိစၥ တစံုတရာ ျပီးေျမာက္သြားသျဖင့္ ထို႔အတြက္ ဝမ္းသာ ပီတိျဖစ္ရေပလိမ့္မည္။ ႏွစ္သစ္သည္ လည္း မဂၤလာ ရွိေပမည္။
လူမွာကတိ၊ မင္းမွာ သစၥာ လို႔ေျပာေျပာ၊ မင္းမွာ ကတိ၊ လူမွာ သစၥာ လို႔ေခၚေခၚ၊ မဂၤလာရွိေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ၾကီးကို အုပ္ခ်ဳပ္ရသူ၊ ၾကီးမႈးရေသာ လူမ်ားအဖို႔ တိုင္းသိ၊ ျပည္သိ ၊ ကမၻာသိ၊ ငါသိ ေၾကျငာေျပာၾကား၊ ကတိစကားတို႔ကို ကား ပိုမိုထိမ္းသိမ္းသင့္ေပသည္။ အခုစာကေလးေၾကာ္၊ အခုဆီထမင္း ဗေလာင္း၊ ဗလဲ နဲ႔ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳး ေျပာင္းျပီး ဆင္ေျခ အေထြေထြျဖင့္ ပ်က္ခဲ့ရေသာ ကတိစကားမ်ားအတြက္လည္း အနည္းဆံုး မိမိကိုယ္ကို ရွက္သင့္၊ အားနာသင့္ေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေနာင္လာလတၱံေသာ ေန႔မ်ား တြင္လည္း အျပဳအမူတိုင္း၊အေျပာအဆိုမွန္သမွ် ကား တည္တည္တန္႔တန္႔ ရွိသင့္ေပသည္။

မည္သို႔ပင္ဆိုေစ မဟာအတာသၾကၤန္ ႏွစ္သစ္ကူးသည္ကား ေရာက္လာျပီ ၊ အႏွီႏွစ္သစ္ကူး သည္ကား အၾကိဳ၊အက်၊ အၾကတ္ ၊ အတက္၊ အဂၤါကိုယ္လက္ စံုလင္စြာနဲ႔ လာျခင္းျဖစ္သည္ ၊ ပိေတာက္နံ႕သင္းသင္း ကိုသယ္ေဆာင္လာတတ္သလို၊ အိပ္မက္ထဲအထိလည္း ရနံ႕ေပးတတ္ေလသည္။ ျပီးေနာက္ ထိုသၾကၤန္သည္ သကၠရာဇ္ကိုလည္း တံခါး ေခါက္ျမဲတည္း၊ ခု၊ ႏွစ္တို႔ကို တာလီ တိုးျမဲ တည္း၊ ခ်စ္သူရင္ေငြ႕ကိုလည္း ေပးျမဲတည္း။

သို႔ေပသည့္………။
အညစ္ေဟာင္းကို အညစ္သစ္သို႔ ပို႔ျမဲတည္း ဆိုလွ်င္ေတာ့ မဟန္၊ … ထိုႏွစ္သည္ သစ္ရတာ မတန္၊ ႏွစ္ကူးရတာ မမွန္၊ အသက္ၾကီးရတာလည္း မတန္ပင္ျဖစ္ေတာ့မည္။ ကတိသစၥာရွိသင့္သူမ်ားလည္း လိမ္ျမဲ၊ညာျမဲ၊ ႏွိပ္စက္ကလူျပဳျမဲ ဆိုလွ်င္လည္း ဆင္တို႔ ျဖဴရတယ္ဆိုတာလည္း မမွန္၊ လူအမ်ားတို႔ကလည္း ဝန္ပိလို႔ ပူပန္ ၊ တိုင္းျပည္က ဆူညံ၊ ဆင္းရဲေနရတာလည္း အမွန္ပင္ျဖစ္ေပေတာ့မည္ ။
ႏွစ္သစ္တြင္ အညစ္ေဟာင္းတို႔ကို ႏွစ္ေဟာင္းတြင္ခ်န္ရစ္ၾက၊ ကတိသစၥာတို႔ တည္ၾကည္ၾက၊ ေမတၱာတရား တို႔ ျပန္႔ပြားၾကဆိုယင္ျဖင့္ ျငိမ္းခ်မ္းေရးသည္ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္စရာမလိုပဲ ဒီႏွစ္သစ္မွာ ကမၻာေျမေပၚ ဆင္းသက္ လာေပလိမ့္မည္။ ႏွစ္သစ္မွာ အားလံုးပဲ ျငိမ္းခ်မ္းမႈ၊ျငိမ္သက္မႈရွိၾကပါေစ။

အိုးေဝမ်ိဳး- ၂၀၁၅ သၾကၤန္