ကဗ်ာဝိုင္း၊ စာဝိုင္းမ်ားမွသည္….(မင္းညႊန္႔လိႈင္)

Posted on Posted in စာေပေဆာင္းပါး, ရသရႈခင္း

ကဗ်ာဝိုင္း၊ စာဝိုင္း မ်ားမွသည္….

မင္းညႊန္႕လိႈင္

ခေရရိပ္ ကဗ်ာဝိုင္း
ခေရရိပ္ ကဗ်ာဝိုင္း

“ဆည္းဆာရဲ႕ဝိုင္း” ဟုသာဆိုရေပေတာ႔မည္ ။
မႏၲေလးကုသိုလ္ေတာ္ဘုရားဝန္းသည္ ပရဝုဏ္ျပင္ပမွ ၿမိဳ႕ျပ၏ပူေလာင္ဆူညံျခင္းႏွင့္ျခားနားစြာ ေအးခ်မ္းဆိတ္ၿငိမ္ေနေပသည္။ ၿပီးခဲ႔သည့္ရက္ပိုင္းေလာက္ကပင္ သည္ဘုရားဝန္းအတြင္းမွာ လ်ွပ္စစ္အင္ဂ်င္နီယာမ်ား၏ ဖဲႀကိဳးျပာလႈပ္ရွားမႈျပဳလုပ္ခဲ႔ေၾကာင္းသိရသည္ ။ က်န္းမာေရးႏွင့္တရားစီရင္ေရးတို႔မွာမိုးက်ေရႊကိုယ္မ်ားမေတာ္မတည့္ဝင္ေရာက္စြက္ဖက္မႈကိုဆန္႔က်င္ကန္႔ကြက္ေသာဖဲႀကိဳးနက္ႏွင့္ဖဲၾကိဳးဝါလႈပ္ရွားမႈမ်ားနည္းတူေနာက္ထပ္လႈပ္ရွားမႈတစ္ခုပင္။ယခုကြ်န္ေတာ္တို႔စုေဝးေရာက္ရွိေနသူမ်ားကေတာ႔မႏၲေလးမွကဗ်ာခ်စ္သူကဗ်ာဆရာတစုျဖစ္သည္။ အပတ္စဥ္တနဂၤေႏြညေနတိုုင္း ျပဳလုပ္ေနက် “ခေရရိပ္” ကဗ်ာဝိုင္း ျဖစ္သည္ ။ ခေရရိပ္မွ “ခေရရိပ္” ျဖစ္သည္ ။
သည္ေန႔ ( ၁၃ . ၉ . ၂၀၁၅ ) ကေတာ႔ ထူးထူးျခားျခား ခေရရိပ္ ကဗ်ာဝိုင္း၏ (၇၅) ႀကိမ္ေျမာက္ရက္သတၱပတ္ျဖစ္သည္၊စိန္ရတုအမွတ္တရ ခေရရိပ္ျဖစ္သည္ ။ ထို႔အတြက္ စာေရးဆရာ စိုးႏိုင္ ( မႏၲေလးတကၠသိုလ္ ) ကလည္းတကူးတကလာေရာက္ၿပီး မုဒိတာ အမွာစကားခ်ီးျမွင့္ေပးေလသည္ ။

ဆရာစိုးႏိုင္( မႏၲေလးတကၠသိုလ္)ကသမိုင္းေခတ္မ်ားကိုျဖတ္သန္းခဲ႔သူပီပီ သမိုင္းခံစားမႈကိုေနာက္ခံထား၍ေျပာၾကားသည္။ျမန္မာ႔သမိုင္းတြင္ပါေတာ္မူအလြန္မွသည္ လြတ္လပ္ေရးႀကိဳးပမ္းစဥ္ႏွင့္ မ်က္ေမွာက္ေခတ္အထိ အမ်ိဳးသားစည္းလုံးညီညြတ္မႈရရွိေသာကာလမွာ အခိုက္အတန္႔မ်ွသာျဖစ္သည္ ။ ဆရာက ကဗ်ာခ်စ္သူမ်ား၏ ခ်စ္ခင္ညီညြတ္မႈကို ပီတိျဖစ္သည္ ။ သည္လိုစုစည္းမႈကို သည့္ထက္ျပန္႔ပြားစည္ပင္ေစခ်င္သည္။ ခေရရိပ္ကဗ်ာဝိုင္းသည္လည္းရက္သတၱ(၇၅)မွသည္ရက္သတၱ(၁၀၀)ထိုမွသည္ဆက္၍ဆက္၍အဓြန္႔ရွည္ေအာင္ထိန္းသိမ္းေစလိုေၾကာင္းတိုက္တြန္းေျပာၾကားသြားသည္ ။
ဆရာစိုးႏိုင္( မႏၲေလးတကၠသိုလ္ )ေျပာၿပီးသည့္္ေနာက္ကဗ်ာဆရာေနမိုးညိဳကဆက္လက္ေျပာၾကားရာတြင္ကဗ်ာဆရာမ်ားသည္လြတ္လပ္မႈကိုျမတ္ႏိုးသူမ်ားျဖစ္ေၾကာင္္း ကဗ်ာဆရာမ်ားကိုအမိန္႔ေပးခိုင္္းေစ၍မရေၾကာင္း အျခားေသာအဖြဲ႕အစည္းမ်ားကဲ႔သို႔ စုဖြဲ႕ရန္ခက္ခဲေၾကာင္း ကဗ်ာခ်စ္စိတ္ေၾကာင့္သာယခုကဲ႔သို႔စုစည္းမိၾကျခင္းျဖစ္ေၾကာင္းေျပာၾကားသြားသည္။ ဆရာေနမိုးညိဳေျပာၾကားၿပီးသည့္ေနာက္ ကဗ်ာရြတ္ျခင္းအစီအစဥ္ကိုစတင္သည္ ။

ယေန႔ေရာက္ရွိလာေသာ ကဗ်ာခ်စ္သူမ်ားမွာ အေယာက္ ( ၄၀ ) ေက်ာ္ခန္႔ရွိသည္ ။ အသက္အရြယ္လည္းစုံလင္သည္ ။လူႀကီး၊ လူလတ္၊ လူငယ္ အရြယ္စုံ ။ မ်ိဳးဆက္မ်ား ေပါင္းစည္းျခင္းသေဘာကိုျမင္ေနရသည္။အမ်ားစုက ပုဆိုးႏွင့္္ ရွပ္အက်ႋီႏွင့္ ။ ဂ်င္းေဘာင္းဘီဝတ္ကဗ်ာဆရာေတြလည္းပါသည္။ ေဘာင္းဘီတိုႏွင့္တီရွပ္ဝတ္လူငယ္မ်ားလည္းပါသည္။ အမ်ိဳးသမီးကဗ်ာရွင္( ၃ ) ဦးပါဝင္သည္ ။ ေရႊဝါေရာင္သကၤန္း ဆင္ျမန္းသည့္ရဟန္းပ်ိဳက ( ၁၀ ) ပါးခန္႔ရွိသည္ ။

ပိဋကတ္္ေတာ္ ေက်ာက္စာတိုက္ျဖဴလြလြႏွင့္ သက္ေတာ္ရွည္ခေရပင္ႀကီးမ်ားက အသစ္ဖူးပြင့္လာသည့္ကဗ်ာရြတ္သံမ်ားကို နားစိုက္ေထာင္ေနၾကသည္ ။ အခမ္းအနားမဆန္ ပကာသနမပါ လြတ္လပ္ေပါ႔ပါးစြာ ဝိုင္းဖြဲ႕ထိုင္ၿပီး အလွည့္က်မတ္တပ္ရပ္ကာ ကဗ်ာရြတ္ၾကသည္ ။ အဂၤေတၾကမ္းခင္းက လူအိုတစ္ေယာက္၏အေရျပားႏွယ္ အက္ရာမြမြႏွင့္ ။ လူစက္ဝိုင္း၏အလယ္ဗဟိုမွာေတာ႔ တစုံတေယာက္ယူေဆာင္လာသည့္ၾကာပန္းတစ္စည္းကလန္းလန္းဆတ္ဆတ္ ။ ေျမအိုေျမေဟာင္းေပၚမွာ ပြင့္သစ္တို႔ပြင့္ေဝေနသည့္သေကၤတပင္ ။

ကဗ်ာဝိုင္း
ကဗ်ာဝိုင္း

ကဗ်ာခ်စ္သူအားလုံးမွာမႏၲေလးၿမိဳ႕ဖြားမန္းသူမန္းသားခ်ည္းေတာ႔မဟုတ္။အျခားၿမိဳ႕မ်ားမွလာၿပီးအလုပ္လုပ္ေနသူမ်ားႏွင့္ပညာသင္ၾကားေနသူမ်ားလည္းပါသည္။သည္အခ်က္ကိုသူတို႔၏ကေလာင္အမည္မ်ားက ေဖာ္ျပေနၾကသည္။ ပတၱျမားေျမဆန္ေဝတဲ႔။ မင္းႏြယ္ေသြး(ပခုကၠဴ)တဲ႔။ေမာင္ခန္႔ေျမ(ထီလာ)တဲ႔ ။ေက်ာ္ေနႏိုင္(ေက်ာက္ထပ္)တဲ႔။ ေဇေသာ္(စကားဝါေျမ)တဲ႔။ ဒ႑ာရီ(ပ်ဥ္းမနား)တဲ႔။ ထို႔အျပင္သည္ေန႔မွပခုကၠဴကခ်ီတက္လာၾကသည့္လူငယ္ကဗ်ာဆရာမ်ားကိုလည္းအားတက္ဖြယ္ေတြ႕ျမင္ရေပသည္။

ရြတ္ဖတ္ၾကသည့္ကဗ်ာမ်ားကလည္းပုံသ႑န္အစုံ ခံစားမႈအစုံ။ အခ်စ္ခံစားမႈမွသည္ ေခတ္ၿပိဳင္ခံစားမႈအထိေထြျပားက်ယ္ေျပာလွသည္ ။ ဒါသည္ပင္လ်င္ဗဟုေခတ္၏ အလွေဗဒျဖစ္ေပသည္ ။ အမ်ားစုကကိုယ္တိုင္ေရးဖြဲ႕သည့္ကဗ်ာမ်ားကိုရြတ္ၾကသည္။တခ်ိဳ႕ကေတာ႔အျခားကဗ်ာဆရာမ်ား၏ကဗ်ာကိုရြတ္ၾကသည္။ တခ်ိဳ႕ကစာရြက္ကိုၾကည့္ၿပီးရြတ္ၾကသည္။ တခ်ိဳ႕ကစာအုပ္ကိုၾကည့္ၿပီးရြတ္ၾကသည္ ။တခ်ိဳ႕ကဘာမွမၾကည့္ပဲအလြတ္ရြတ္သည္ ။ အမ်ားစုကေတာ႔ လက္ကိုင္တယ္လီဖုန္း၏ ပြတ္တိုက္ဖန္သားျပင္ကိုၾကည့္ၿပီးရြတ္ဖတ္ၾကေလသည္။ ဒါကလည္းယေန႔ေခတ္ျမန္မာကဗ်ာဆရာမ်ား၏ ကဗ်ာ ရြတ္ဟန္ျဖစ္ေနေလၿပီ ။

ဆရာစိုးႏိုင္(မႏၲေလးတကၠသိုလ္)ကေတာ႔ သည္ေနရာအခင္းအက်င္းကိုဖြဲ႕ဆိုထားသည့္ ကိုယ္တိုင္ေရးကဗ်ာကို ရြတ္ပါသည္ ။
ကဗ်ာေခါင္းစဥ္က “အရိပ္ေအးအး” တဲ႔ ။

ကုသိုလ္ေတာ္

ဘုရားရိပ္ တရားရိပ္ သာသနာ႔ရိပ္

ကမၻာ႔အႀကီးဆုံးစာအုပ္ရိပ္

တိတ္တိတ္ဆိတ္ဆိတ္ ။

ကုသိုလ္ေတာ္

ျမင္စိုင္းၿမိဳ႕စား မိုးျဗဲစစ္ကဲ

ခေရရိပ္မ်ားရဲ႕ဒါယကာ

ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာသူေခြ်းသိပ္

တိတ္တိတ္ဆိတ္ဆိတ္ ။

ကုသိုလ္ေတာ္

ကဗ်ာရိပ္၊ စာရိပ္

စိန္ရတု ရက္သတၱပတ္

အကၡရာတံဆိပ္ႏွိပ္

တကယ္႔ကို…
တိတ္တိတ္ဆိတ္ဆိတ္ ။

အမွတ္တရ
အမွတ္တရ

လူကိုယ္တိုင္မလာေရာက္ႏိုင္သည့္ အေဝးေရာက္ဝိုင္းေတာ္သူ ဝိုင္းေတာ္သား ကဗ်ာခ်စ္သူမ်ားကေတာ႔ တယ္လီဖုန္းမွတဆင့္ ကဗ်ာရြတ္ၾကသည္ ။ ညေနသည္တျဖည္းျဖည္းႏွင့္ညျဖစ္စျပဳလာသည္ ။ သို႔ေသာ္ အေဝးေရာက္မ်ား၏ ရင္ခုန္သံမ်ားကိုလည္း ခ်န္မထားလိုၾကေပ ။ မီးေရာင္တလက္လက္ အသံခ်ဲ႕စက္ဝိုင္းဝိုင္းေလးက အသံရွင္မ်ား၏လိပ္ျပာကိုသယ္ေဆာင္လာသကဲ႔သို႔ရွိသည္ ။ မ်က္ဝန္းခ်င္းမနီးေသာ္လည္းႏွလုံးသားခ်င္းမေဝးၾကသည့္သေဘာပင္။

ကြ်န္ေတာ္သည္ ဆရာဒဂုန္တာရာ၏ “စာေပဆည္းဆာ” ေဆာင္းပါးထဲမွဝါက် တစ္ေၾကာင္းကိုလြမ္းလြမ္းျမျမ အမွတ္ရမိလိုက္ေသးသည္ ။ “ကြ်န္ေတာ္တို႔သည္ အေမွာင္ထဲမွာနစ္ျမဳပ္ေနၾကသည္”တဲ႔ ။မွန္သည္။ယခုလည္း တျဖည္းျဖည္းရုပ္လုံးေပၚလာသည့္ည၏အေမွာင္ထဲမွ ကြ်န္ေတာ္တို႔နစ္ျမဳပ္စျပဳၿပီ။ သို႔ေသာ္ကြ်န္ေတာ္တို႔၏ ကဗ်ာဝိညာဥ္ကအေမွာင္ကိုဆန္တက္လ်က္ရွိသည္။ ေနာက္ဆုံးအစီအစဥ္အျဖစ္ကဗ်ာဆရာရတုသစ္က ခေရရိပ္၏အတၱဳပၸတၱိကိုအက်ဥ္းရုံးေျပာျပၿပီး သူ၏ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကို ရြတ္လိုက္သည္။လက္ကိုင္တယ္လီဖုန္းမီးေရာင္ေတြကစကားလုံးေတြလိုတလက္လက္လင္းပေနသည္။ကြ်န္ေတာ္တို႔၏သမိုုင္းအေတြ႕အၾကံဳအရစာၾကည့္တိုက္မ်ားစာၾကည့္အသင္းမ်ား စာေပဝိုင္းမ်ားသည္ အေရြ႕တစ္ခုကို အစျပဳၾကသည္ခ်ည္းပင္ျဖစ္သည္ ။ ျမန္မာျပည္ စာအုပ္အသင္း နဂါးနီစာအုပ္အသင္း ႏွင့္ စေနစာေပဝိုု္င္းတို႔သည္ ထင္ရွားသည့္မွတ္တိုင္မ်ားျဖစ္ၾကသည္ ။ မႏၲေလးၿမိဳ႕တြင္လည္း ကဗ်ာဝိုင္း စာဝိုင္းမ်ားစြာရွိၾကသည္။နန္းေရွ႕မွ ေရႊစြန္မင္းကဗ်ာဝိုင္းဆိုလ်င္သက္တမ္း(၁၀) ႏွစ္ျပည့္လုၿပီဟုသိရသည္ ။ကြ်န္ေတာ္၏လူငယ္ဘဝမွာပင္ ျဖဴးၿမိဳ႕မွ “မိတ္ေဆြမ်ား” စာၾကည့္အသင္းႏွင့္ေခတ္ၿပိဳင္ ေတာင္ငူၿမိဳ႕မွ “အလင္းသစ္” စာေပဝိုင္းကို ျဖတ္သန္းခဲ႔ရသည္ ။ ထိုစာေပဝိုင္းက လူငယ္ကဗ်ာပြင့္သစ္မ်ားကိုဖူးပြင့္ေစခဲ႔သည္ ။

ခေရရိပ္ေပၚ လြင့္က်လာတဲ့ တနဂၤေႏြမ်ား
ခေရရိပ္ေပၚ လြင့္က်လာတဲ့ တနဂၤေႏြမ်ား

ကြ်န္ေတာ္တို႔သည္ ခေ႐ရိပ္ကဗ်ာဝိုင္းစိန္ရတု ( ၇၅ )ပါတ္ေျမာက္ အမွတ္တရထုတ္ေဝအပ္ေသာ “ခေရရိပ္ေပၚလြင့္က်လာတဲ႔တနဂၤေႏြမ်ား” အမည္ရ လွပသည့္ကဗ်ာစာအုပ္ေလးမ်ားကို ကိုယ္စီကိုင္ကာခေ႐ရိပ္မွျပန္လာခဲ႔ၾကသည္။ညေကာင္းကင္ကေအာင္စည္ရြမ္းသည့္အလားမိုးခ်ဳန္းသံတစ္ခ်က္ေပးလိုက္သည္။ကြ်န္ေတာ္ကေတာ႔ ေရစီးသံသဲ႔သဲ႔ၾကားေနမိသည္။ခေရရိပ္ေအာက္မွတိုးတိတ္ေသာ္လည္းအားေကာင္းစြာစီးဆင္းေနသည့္ ေရစီးေၾကာင္း တစ္ခု၏ေျခသံဖြဖြ ။ ခေရရိပ္ က်န္းမာပါေစ။ တနဂၤေႏြမ်ား အဓြန္႔ရွည္ပါေစ ။ ။

မင္းညြန္႔လိႈင္